häst med diverse problem.

M

majsan95-07

Det finns en tjej i mitt stall som äger en fullblodsvalack som hon köpte för ca 3 år sedan, då var han omusklad och hade en gaffelbands skada på ena frambenet som han blev behandlad för och var konvalecent i ca 6 mån men återhämtade sig helt och vart frisk förklarad. Allt lungt en tid framöver men lycakdes dock aldrig lägga på hull eller vidare mkt muskler trots mkt arbete med just den biten. började se ljusare ut men då blev han halt helt plötsligt och det blev veterinären nästa, där man konstaterade att han hade artros i ett bak knä, blev sprutad och fick åka hem med lovande prognos, hjälpte inte så vid nästa besök vart det en annan veterinär och en helgenomgång av hästen och då visade det sig att han var halt på alla 4 benen (mest i frambenen) och hade ont i ryggen. denna hästen väver så problemen med framknäna trodde man kunde ha med vävningen att göra och vet. trodde att anledningen till att han inte ville muskla sig ordentligt var för att han hade ont. hursom helst så fick hon order om att åka hem och ha hästen i sjukhage 5 veckor med promenader 2 ggr om dagen och sedan blir det återbesök. dom kom dock överäns med vet. att om det inte blir bättre så kommer hästen förmodligen att dömmas ut. vad tror ni om hästens framtid? har han en chans?

Sv: häst med diverse problem.

Om hästen kommer att lida I resten av livet ,låt den sommna in...En sådan häst BÖR gå på lösdrift så att han blir av med vävningen...

Liknande trådar

Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 629
Senast: bellala
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 109
Senast: Ray
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 676
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka