häst med cancer?

A

annorlunda

Skulle gärna vilja höra era åsikter om huruvida man fortfarande kan rida en häst som blivit diagnosticerad med cancer ? Kommer ej ihåg vad själva cancer formen heter, men hon får som stora fettknölar..Givetvis rider man ju inte om knölarna sitter vid/runt sadelläget..
För hon lider ej utav det, hon får inte ont utav det. alltså att ridas.
Och jag resonerar som så, ju bättre kondition hon är i, desto bättre hanterar hon cancern ?

Sv: häst med cancer?

Det är klart man kan, men man får ju prata med sin veterinär och hålla ett öga på hästens hälsa som vanligt. I stallet står en häst som har sarcoida tumörer på käken och han rids som valigt. Tumörerna sprider sig inte och hästen är pigg och glad.

Sv: häst med cancer?

Tack så mkt, fick nämligen ett ENORMT påhopp om detta..
självklart är vet ute regelbundet, och skulle man märka av att hon far illa så slutar man ju !
det är ju inte precis så att hon hårdtränas, utan skrittas lite för att hållas igång liksom..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 954
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 168
Senast: Ridinglady
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30