Häst i/kring Örebro?

MiniLi

Trådstartare
I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren kommer överens. Tänker dock att plan B och C inte är så dumt att fundera kring, och ett sånt lite löst tankespår är att söka jobb i Örebro där min sambo jobbar (han veckopendlar idag). Men jag har noll koll på hur hästlivet ser ut i/kring Örebro. Hur ser det ut med inackorderingsstall med bra träningsmöjligheter? Vad finns det för (dressyr) tränare? Hur ser prisläget ut kring stall osv? Och allt annat man kan vilja veta kring hästlivet i en ny stad :)

Nu är det länge sen jag flyttade från Örebro. Promenerade runt i Karslund sist jag var hemma. Väldigt fint och Örebro fältridklubb har sin verksamhet där.

Nu är det länge (11 år) sedan jag flyttade från Örebro men jag flyttade dit från dina nuvarande trakter och upplevde det som ett U-land i jämförelse.

Finns dock många privata anläggningar med ridhus och bra träningsmöjligheter. Tränare finns fler idag än då och min bild är att distriktet är ganska aktiva med clinics osv,

Nu är det länge (11 år) sedan jag flyttade från Örebro men jag flyttade dit från dina nuvarande trakter och upplevde det som ett U-land i jämförelse.

Finns dock många privata anläggningar med ridhus och bra träningsmöjligheter. Tränare finns fler idag än då och min bild är att distriktet är ganska aktiva med clinics osv,
U-land låter ju inget vidare🤣
På vilket sätt?

U-land låter ju inget vidare🤣
På vilket sätt?
Då (har ingen aning om hur det är nu!) fanns det typ 1 ryttare i hela distriktet som red högre klasser. Dåligt med tränare och hovslagare.

För mig som kom från Östergötland där var och varannan ryttare red GP, det fanns en uppsjö av etablerade tränare osv tyckte verkligen det kändes som ett nerköp. Den där mångfalden och etablerade ridvärlden fanns som inte i Örebro.

Om jag skulle flytta med häst idag hade jag valt Östergötland över Örebro.

Men igen, saker kan ju ha hänt på 10 år :)

Då (har ingen aning om hur det är nu!) fanns det typ 1 ryttare i hela distriktet som red högre klasser. Dåligt med tränare och hovslagare.

För mig som kom från Östergötland där var och varannan ryttare red GP, det fanns en uppsjö av etablerade tränare osv tyckte verkligen det kändes som ett nerköp. Den där mångfalden och etablerade ridvärlden fanns som inte i Örebro.

Om jag skulle flytta med häst idag hade jag valt Östergötland över Örebro.

Men igen, saker kan ju ha hänt på 10 år :)
Ah fattar! Ja här är det ju väldigt hästtätt på alla sätt och vis!
Får hoppas örebro förbättrats, om det nu skulle bli aktuellt med flytt😁

Finns en hel del privata gårdar med ridhus osv runt örebro län i stort. Verkar hända en hel del ändå på ridsidan med träningar, clinics osv. Finns en grupp på fb som det skriver en hel del i när det är träningar osv 🤗

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 406
Senast: Mia_R
·
Hästvård Läste i en artikel en känd svensk dressyr- och hopptränares råd om att man bör ha ett tryggt och proffsigt "team" runt sig och sin häst...
2
Svar
20
· Visningar
3 641
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar