Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i ungefär 2-3 månader innan vi tog över henne. Efter 1 vecka så stod vi i stallgången och skulle göra iordning henne, vi hade stått och borstat och gosat som vanligt och när vi sen satte på sadeln så skulle jag värma bettet, så någon minut efter vi spänt sadelgjorden så föll hon ihop, vi fick upp henne för att få upp sadelgjorden men hon ramlade igen tills vi lyckades knäppa upp den… vår första tanke var sadeltvång för det hade hon haft förut. Sen efter någon vecka skulle min syster spänna upp henne i stallgången för att mocka i boxen och då helt plötsligt började hon vingla lite som hon gjorde innan hon föll ihop sist… i boxen och på ridbanan är hon helt normal, ingen obalans eller tecken på vinglighet. Vi har inte vågat låta henne stå i stallgången mer och vet inte hur vi ska gå vidare. Massör har varit och känt, blodprov ska tas nu i veckan. Har någon varit med om liknande? Känner mig helt förtvivlad, vill inte utsätta hästen för sånt obehag.. vill verkligen ta reda på vad det är för att kunna hjälpa henne! (Inte märkt av något liknande hos förra ägaren, ägaren säger inte så mycket)