Sv: Häst föll av transport
.. och inte var det pappan som körde bilen som drog transporten heller, så som många inkl jag själv antagit av bara farten. Jag tycker för övrigt ponnyn på bilderna ser ut att vara av C/D-storlek snarare än B.
Jag har själv funderat fram och tillbaka, dragit förhastade slutsatser och gjort antaganden. Jag funderade mycket på det här medan jag mockade i dag, och kom till en del insikter.
För att vara lite hobbypsykolog så tror jag att det är så här: En sån här tragisk olycka chockar en när man hör/läser om den. Man tror helt enkelt inte att det kan hända, och för att - på ett undermedvetet plan - slippa inse att det lika gärna kan hända vem som helst med maximal otur där allt händer exakt samtidigt , så försöker man hitta anledningar till varför det hände. Att ponnyn var orolig, de borde ha hört, de borde ha kännt och sett. De borde ha haft en annan transport, de borde inte ha kört alls osv. Samma sak med att jag har kamera, jag stannar alltid och kollar, jag gör si och så. Det enda som är kvar att fundera på är väl hur det är med säkerheten på just den transportmodellen. Hur kan det hända, och vad kommer tillverkaren av vagnen göra för att undvika att det finns en risk att något liknande händer igen?
Kanske är det bara trams, och ännu en försvarsmekanism från min sida - eller så har jag trots allt en vettig poäng. Jag har i alla fall skrivit samma sak till tjejen som äger ponnyn, och hoppas att det kan vara till någon sorts stöd när hon en dag har smält allt och slutat ta på sig skulden för vad som hände.