Sv: Häst föll av transport
Så du menar på fullt allvar att man inte skulle känna om lasten förskjuts o sen hoppar till?
Ponnyn lär desutom ha fått sig en smäll av släpet- Har du hoppat av i farten ngn gång.
Sen är jag inte så naiv att jag tror att mamman var med helt hundra- sålänge detta mobilsnackande gör att de betér sig som rattfulla.
Nej jag har inte hoppat av i fullfart, har du
Pratade med en kompis i morse faktiskt å vi pratade just om "känslan för vikt" bakom sig. Har man en stor bil å stort släp så känner man nog inte så stor skillnad... om man dessutom inte är van att köra ekipaget eller kanske har lånesläp, då är det inte säkert att man kan säga hur mkt vikt som fattas!
Sen, handen på hjärtat, så är det väl fan inte det första man tänker "släpet är lättare, ponnyn har nog hoppat av"... eller?
Om du sätter dig in i förarens sits så kanske till och med du kan erkänna att du kaaanske inte hade märkt viktförändringen.
Sen vet du inte om ponnyn har dunsat in i släpet när den hoppade av, troligen INTE, för släpet har väl åkt 60-80km/h och hästen har kanske farit utåt? om den har "hoppat av" och tagit sats ut i panik så har den säkert inte fått samma "beteende" som om last trillar ur "lugt" och då dunsar i sidan.
Sen visst kan jag hålla med om att man kanske blir misstänksam om hästen lever rövare och sedan helt plötsligt är lugn, men hade inte ponnyägaren sagt att den brukade göra så?
Som jag även skrev som exempel där, min står som ett LJUS, verkligen SUPER, men så fort jag svänger vänster så brakar det till och hon står inte still en sekund, sen rättar hon till sig och står still igen... ska jag då hoppa ur bilen varje gång och anta att hon har trillat ur transporten i varje vänstersväng?
Sen kan man absolut måla fan på väggen och anta att de spelade hög musik, pratade i mobil osv osv osv, men så länge ingen här VET så tycker jag att det är väldigt respektlöst att anklaga föraren för sådant i denna förmodligen helt sjukt svåra sits.