Häst fastnade i älv - drunknade

Sv: Häst fastnade i älv - drunknade

Nu är jag säkert konstig, men jag tycker det är dumt av dom att skriva att hästen drunknat när dom varken hittat häst eller sulky. Jag förstår ju att sannolikheten att hästen tagit sig upp på egen hand med sulky är väldigt liten, men inte omöjlig. Så baserat på det dom skrivit vet man ju inte att den faktiskt har drunknat, trots att det med största sannolikhet är så.

Oerhört hemskt i vilket fall som helst!!:cry:

Sv: Häst fastnade i älv - drunknade

Det var min första tanke med!!

Jag har hört historier om arbetshästar som gått genom isen med stort lass bakom, och helt enkelt gått på botten (nertyngd av vagnen) tills den brutit sig genom närmre stranden!

Så jag tycker absolut att den inte behöver vara död, även om risken tyvärr finns, men det känns som att en häst borde klara att simma med sulky, de väger ju inte så mkt(?)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En högdramatisk händelse tog fokus från fredagens V65-tävlingar. Hästen Come Together sparkade tränaren Stig H Johansson ur sulkyn och...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kanadensiska fälttävlansryttaren Zara Buren var ute och red med sin mamma när den tragiska olyckan hände. Hästen gick ner sig i sankmark...
Svar
2
· Visningar
1 089
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama