Häst dödad i trafikolycka

Sv: Häst dödad i trafikolycka

Tycker det varit många lösa hästar denna vinter som sprungit ut från sina hagar och blivit överkörda :(

Mia

Det var inte min häst som dog, men hon stod bredvid i diket (hon är helt oskadd). Inga trådar i hagen är sprängda, däremot är en grind avhängd och någon har gått med hund i hagen.

Usch fy fan, vad obehagligt att folk går in i hagar och inte fattar att det går djur där!!! Stackars, vad fruktansvärt att förlora sin häst så!!

Det var inte min häst som dog, men hon stod bredvid i diket (hon är helt oskadd). Inga trådar i hagen är sprängda, däremot är en grind avhängd och någon har gått med hund i hagen.

Stackars ägare ....... Och J***la hundägare som inte tänker längre än näsan räcker :crazy:

Mia

Ni borde kräva en rättelse av UNT, folk bör uppmärksammas på att de måste stänga grindar efter sig och att olyckan vållades av en hundägare. :mad:

De borde ni verkligen uppmärksamma till tidningarna att hästarna i detta fallet rymt på grund av någon öppnat grinden till hagen. Folk måste lära sig att man inte öppnar grindar hur som helst.

Och denne person som öppnade grindarna borde ju egentligen åtalas för vårdslöshet eller framkallande av fara för andra då öppnandet av grinden orsakade en trafikolycka med både personskador, materiella skador och tyvärr en död häst. Fy så tråkigt och onödigt bara för man inte orkar stänga en grind

Senast ändrad:

Vilken häst ägde du? jag hjälpte till att föra bort hästarna, såg när hästen dog nämligen, lider så fruktansvärt mkt med ägaren!

Varför stänger man inte en grind efter sig? Så onödig olycka när det inte hade behövt hända!

Vilken häst ägde du? jag hjälpte till att föra bort hästarna, såg när hästen dog nämligen, lider så fruktansvärt mkt med ägaren!
Å fy fan, stackars. Det svarta stoet är mitt. Jag hoppas det gick fort. Åkte du bil på vägen eller bor du bredvid?

Tack till alla som hjälpte till igår. Jag gör samma för er utan att tveka en sekund.
Om det var en hundägare eller inte är inte säkert, vi har massor med rävspår i hagarna men helt klart har några (det är två spår) kommit nerifrån samhället och gått rakt igenom våran hage utan att stänga grinden efter sig. Det finns tydliga fotavtryck hela vägen och ut på åkern på andra sidan hagen. Polisen kan tyvärr inte göra något men självklart är händelsen polisanmäld iaf.
Min häst (en egen uppfödning som jag pussat på varje dag sen han föddes den 2 maj 2005) var en lovande ung dressyrhäst som tyvärr mötte detta öde helt i onödan. Egentligen är det ju bara en fruktansvärd tur att inte en massa människor oxå gick samma öde till mötes.
Vila i frid min älskade Remus

vi hade varit på kalas och åkte i motsatt körfält när vi såg 3 stressade hästar på vägen, vi vände och körde om alla bilar sen såg vi att hästarna kom på motsatt sida och då hoppade jag ur bilen och försökte stanna hästarna, den gråa stannade och jag fick nästan tag på honom men bilen bakom tutade så den sprang iväg och hoppade över vajer räcket och rakt ut framför en bil som körde på honom i 100 km i timmen. eftersom dom inte fick tag på ägaren direkt så kunde dom inte avliva hästen utan han låg tyvärr och led en kvart innan han dog :( det var flera stycken som vart jätte arga på polisen som inte kunde göra något..Sällskaps damen hoppade också över staketet och henne tog jag och sen ledde vi båda hästarna i säkerhet från trafiken, veterinären kollade hästarna och dom mådde bra. usch, det var en hemsk upplevelse som jag aldrig vill uppleva igen! Jag hoppas verkligen att ägaren kan komma över det här och jag skickar jätte mycket tröst kramar!

Senast ändrad:

Till Mia och KasperTim: (Och alla andra som var med)
Om ni vill och har möjlighet får i gärna komma hem till oss och fika. Jag skulle så gärna vilja krama om er och tacka för all hjälp!
Min Remus "slank er ur näven" och ni så det fruktansvärda som hände. Det måste kännas hemskt för er att det var så nära att ni lyckades.
Vi är hemma hela dagen idag. Kram till er!

Jag har ej möjlighet att komma över idag, men kommer gärna över en annan dag när det passar, bor ju bara ett stenkast bort.

Du är alltid hjärtligt välkommen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsmorgonen som en förrymd häst blev påkörd av en lastbil på riksväg 47 i Flakeberg, utanför Grästorp.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar dog i samband med att de blev påkörda utanför Växjö på lördagens morgon.
Svar
0
· Visningar
137
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en personbil på tisdagsmorgonen. Hästen avlivades sedan på platsen på grund av sina skador.
Svar
0
· Visningar
167
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ännu en trafikolycka med dödlig utgång för en häst har skett, denna gång utanför Lungsjön, Ramsele, i Ångermanland.
Svar
0
· Visningar
296
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V