Häst av cernitlera - "mall"?

bettysmatte

Trådstartare
Jag vill göra små söta hästar av cernitlera, men saknar beskrivning! Någon som vet var man kan hitta det - helst på nätet? Jag har köpt lera i mörkbrun, ljusbrun, svart och vit så nu sitter jag och längtar efter att få göra hästar i samma färger som mina egna :D!
 
Sv: Häst av cernitlera - "mall"?

Det var något sådant jag tänkte faktiskt. Shettisen ser ju i princip ut så :D!
 
Sv: Häst av cernitlera - "mall"?

Ett tipps är att sno ihop en stomme av ståltråd och sedan bygga cernitleran på den. Runt mage och hals på hästen kan man först linda tex aluminiumfolie och sedan ha ett tunt lager cernitlera ytterst.

På så vis sparar man cernitlera och kan bygga väldigt tunna ben UTAN att allting säckar ihop inne i ugnen när man härdar leran.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: WildHorse
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 135
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 460
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp