Häst-Ägare

Lillsillen

Trådstartare
Är det någon som känner till nån sida där man kan söka på hästägare och få fram alla travhästar som denne äger?

Har ju hittat travsidan där man söker på hästen och ser ägaren, men det är inte det jag är ute efter....

Sv: Häst-Ägare

Är det någon som känner till nån sida där man kan söka på hästägare och få fram alla travhästar som denne äger?

Har ju hittat travsidan där man söker på hästen och ser ägaren, men det är inte det jag är ute efter....
Nej, den tjänsten finns inte ännu, såvitt jag vet. Den tjänsten har de sagt ska komma på travsport.se "nya sida" som ska lanseras i slutet på denna månad enligt tidigare uppgifter.

Nej, den tjänsten finns inte ännu, såvitt jag vet. Den tjänsten har de sagt ska komma på travsport.se "nya sida" som ska lanseras i slutet på denna månad enligt tidigare uppgifter.

Jag tror att den finns men som köp program, jag gick en kurs för dryga 10 år sedan om att använda det programmet, men pga att jag sa upp mig från jobbet innan det installerades så vet jag inte hur det gick.

Jag tror att den finns men som köp program, jag gick en kurs för dryga 10 år sedan om att använda det programmet, men pga att jag sa upp mig från jobbet innan det installerades så vet jag inte hur det gick.

Har aldrig hört talas om detta...
Låter ganska konstigt eftersom det inte har något med sporten att göra alls.

Ja, det finns ju ett "Sportsystem" som ska klara av det. Det är väl dock inte "allmänt"? Jobbade du på en travbana eller på STC? De har tillgång till sportsystemet.

Ja, det finns ju ett "Sportsystem" som ska klara av det. Det är väl dock inte "allmänt"? Jobbade du på en travbana eller på STC? De har tillgång till sportsystemet.

På ett stuteri, det programmet jag fick lära mig så var det inriktad på avelsbiten, men det gick att söka på hästägare, men sen kunde man även lägga in ul bilder osv. Men jag kan gissa att det blev för dyrt i slutändan för att komma ut ordentligt. Jag slutade som sagt strax efter att jag gick kursen så jag vet inte ens om stället jag jobbade på har programmet hemma. Men det hade ju helt klart underlättat vårat arbete, herregud folk som inte ens vet vad deras egna hästar heter...:crazy: och en skickade dit fel sto... dvs han skickade iväg två ston som skulle betäckas till två olika ställen, den ena hamnade hos oss, betäcktes och visade det sig sedan vara det andra stoet... Vi brukade visserligen kolla frysmärkningen när vi var osäkra men här hade vi ju koll på stoet från det kom till oss...

Tidigare fanns den uppgiften med i Travstatistiken som utgavs en gång per år. Men den senaste upplagan jag har av denna gavs ut 1981 :rofl: så jag vet inte hur aktuell min info om detta är idag...
Men visst borde det gå att få denna upplysning från ST vid en förfrågan?

kl

1. Jag förstår inte vitsen med ett sådant sökbart register? Varför ska gemene man kunna söka efter den informationen? För att snoka?

2. Äga häst kan man göra i oerhört många olika konstellationer, ja allt från 100 procent till promilletal. Ett sådant register skulle kunna vara rätt vilseledande också. Lägg därtill avtal där man tex leasar tävlingsrätten osv.

kl

1. Jag förstår inte vitsen med ett sådant sökbart register? Varför ska gemene man kunna söka efter den informationen? För att snoka?

Där har du min åsikt om detta. Tycker inte ens ägare ska visas för almänheten och att travsport skall kräva inloggning så man vet vem som "snokar runt".

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 557
  • Artikel Artikel
Radannons Testar slänga ut frågan här, jag har fått i uppdrag att hitta några djurskådisar till en större filminspelning som kommer ske i Luleå...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka