kolblakkur
Trådstartare
Vad behöver hår för att må bra? Har läst lite kort om personer som använder hårprodukter med protein i - är det bra? Finns det något tillskott man kan ta som fungerat för er?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad behöver hår för att må bra? Har läst lite kort om personer som använder hårprodukter med protein i - är det bra? Finns det något tillskott man kan ta som fungerat för er?
Jag käkar biotin och healthwell wonderful hair.Tror att jag ska testa kosttillskott. Ni som använder det (om ni finns här), ungefär hur lång tid tog det tills ni märkte skillnad? Märkte ni skillnad?
Har du hårt vatten? Har för mig du bor på gård.Åh jag undrar med. Vill ha starkt och friskt hår, alla mina hårstrån går av på mitten när en andas på dem känns det som Testat en massa olika styrka-/växashampoon och inpackningar men inget hjälper.
Tror att jag ska testa kosttillskott. Ni som använder det (om ni finns här), ungefär hur lång tid tog det tills ni märkte skillnad? Märkte ni skillnad?
Har du hårt vatten? Har för mig du bor på gård.
Mitt hår har hela livet tålt både färgning, värmestyling, tuperande och gud vet vad. Jag har förvisso använt bra produkter. Men misshandlat håret rejält.
Men ca ett år efter att vi flyttat hit till den här gården så blev mitt hår en torr och skör katastrof. Spelade ingen roll vad jag hade för dyra och bra produkter, slutade färga, värmestyla, tupera etc. Inga inpackningar, serum etc hjälpte.
Håret var frissigt och gick av. Jag fick klippa av det i axellängd iom att det iaf gick av där omkring.
Testade sen schampo, balsam och inpackning för hårt vatten. Äntligen började mitt hår komma tillbaks i normalskick!
Nu kör jag också lite Squalane-olja i längderna efter tvätt. Så mycket bättre än typ Kerastase liknande produkter. Jag kör The Ordinarys Squalane som jag har i ansiktet också. Sånt billigt klipp!
Har du hårt vatten? Har för mig du bor på gård.
Mitt hår har hela livet tålt både färgning, värmestyling, tuperande och gud vet vad. Jag har förvisso använt bra produkter. Men misshandlat håret rejält.
Men ca ett år efter att vi flyttat hit till den här gården så blev mitt hår en torr och skör katastrof. Spelade ingen roll vad jag hade för dyra och bra produkter, slutade färga, värmestyla, tupera etc. Inga inpackningar, serum etc hjälpte.
Håret var frissigt och gick av. Jag fick klippa av det i axellängd iom att det iaf gick av där omkring.
Testade sen schampo, balsam och inpackning för hårt vatten. Äntligen började mitt hår komma tillbaks i normalskick!
Nu kör jag också lite Squalane-olja i längderna efter tvätt. Så mycket bättre än typ Kerastase liknande produkter. Jag kör The Ordinarys Squalane som jag har i ansiktet också. Sånt billigt klipp!
Åh, bra tips! Tack! Ska kolla in och hoppas dem och hoppas de funkar lika bra.The Ordinarys squalane är dyrt... Jag kommer från aromaterapivärlden där oljorna köps mer eller mindre i bulk. Tyvärr kan jag inte använda min bästa leverantör längre eftersom hen är i UK men jag hittade en med helt ok pris hos Face Theory (UK-baserad men verkar skicka från EU-land eftersom det inte blir någon tull). Även Organic Makers i Sverige är billigare än The Ordinary på squalane.
Åh, bra tips! Tack! Ska kolla in och hoppas dem och hoppas de funkar lika bra.
Jag har haft sämre, men har kanske inte jättebra, men alla mina toppar är inte kluvna längre och alla mina hårstrån är inte sköra och kan gå av på mitten (och har då ätit en massa random vitaminer och mineraler samtidigt som jag dragit ned tvättandet till ett minimum o bytt till enklast möjliga schampo, så vet ju inte vilket det beror på)Lite kul att alla som svarar har bra hårkvalitet. Får mig att tänka att det helt enkelt inte går att fixa om en har dåligt hår.
Provade ju flera saker samtidigt, men det kan ju inte märkas tidigare än det växer så att säga och minns inte, men ett halvår i alla fall för att märka skillnaden på översta dm. Det hår som redan vuxit ut är ju som det är och man kan ju bara lägga saker på ytan. Det som funkat på ytan är ju äppelcidervinäger efter tvätt och att tvätta sällan. Det gör ju håret efter några gånger mer glansigt och lättborstat så man sliter mindre vid borstning.Tror att jag ska testa kosttillskott. Ni som använder det (om ni finns här), ungefär hur lång tid tog det tills ni märkte skillnad? Märkte ni skillnad?