harungar???

M

milles mamma

min pojkvän råkade köra över deras mamma och har nu tagit hand om 2st harungar ca 1-2veckor gamla. hur ofta ska dom ha mat? vilken mängd?

Sv: harungar???

vi har redan pratat med dom ock det e ok att vi tar hand om dom,då det ibland kan vara svårt att hitta någon annan som har plats just nu....

Och dom sa inte vad du skulle mata dom med?

Iaf så kanske babysemp funkar? Annars vanlig mellanmjölk utspätt med vatten 50/50.

Majsvälling med tillsatt druvsocker funkar bra om inte mjölkersättning finns! Ge INTE vanlig mjölk - funkar inte i deras små magar! Lycka till!

jag vet att jag ska ge dom baby semp(då vi har enson hemma på ca 6månader) så har jag det hemma,sen kunde man blanda ner lite morotts purre i det...

vi har redan pratat med dom ock det e ok att vi tar hand om dom,då det ibland kan vara svårt att hitta någon annan som har plats just nu....

Upplyste dom inte om att harungar behöver ett enzym som bara finns i harmammans mjölk, för att överleva?

Hur går det?

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 563
Senast: Lejanna
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 750
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 027
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar