Härstamning

manhattan_2006

Trådstartare
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=133901&maxniveau=6
Vad kan man säga rent generellt om den här stamtavlan? Jag vet redan all info om hingstarna och så, tänkte mer rent avelsmässigt. Finns det några speciella hingstar man kanske bör undvika till ett sto med denna stamtavla?Bör man undvika att ta en hingst som har Cor de la bryere två gånger i sin stamtavla? För mycket av det goda kanske? Någon speciell linje som matchar denna bra?Ser fram emot svar.

Sv: Härstamning

välstammat sto :)

Vad har du tänkt ta för hingst?

Du har ju ändå rätt mycket att välja på, när du ser på stoets linjer.

Det är ju fadern som är linje avlad

Har den bara gått dressyr, med den fina hoppstammen bakåt?

Senast ändrad av en moderator:

enligt uppgift har hon gått 130 hoppning. Hon kan iaf hoppa:D
Hon har tidigare fått ett stoföl i holland efter dressyrhingsten Obelisk e: Matador-Clavecimbel.
Jag har funderar på Cento e: Capitol I, Cellestial e: Cantus, Calido e: Cantus och Indorado e: Corrado.

C blod borde ligga fint!
Men Cento har väl varit svårt att få dräktigt med. Har absolut läst det i pappersform. Kolla upp det innan du lägger mer tid på det.
Varför inte Cumano, nu när han inte skall tävlas på en stund?
Sedan hade jag synat eurocommerce Berlin rejält.
Hans första kull i KWPN gick det ju jättebra för i bruksprovet.
Så det verkar ju som han ligger bra på de flesta holländska märrarna.
Jag kommer fortsätta hålla ett öga på honom!
Vet inte om det är någon som tar in honom.

mvh

Berlin är jag osäker på för på dem uppställda bilder jag sett ser han ganska grov ut. Vill inte ha en jätteädel häst men mitt sto är stort och lägga nåt grovt på det vill jag inte. Verkar som att bilderna på honom är ganska olika vissa ser han inte grov ut på och vissa ser han grövre ut:confused: vet du vad han har fått exteriört? Är inte så förtjust i hans rygg inte världens bästa sadelläge precis. Hans hovar ser ganska stora ut och har låga trakter, mitt sto har just stora hovar så vill inte ha en hingst som också har dasslock. Ger Berlin bra temperament?Jag har alltid gillat Berlin och hans stam är ju riktigt tilltalande.
Har Cento dålig fertilitet så får jag nog stryka honom synd:(
Hade gärna tagit Cumano men han har ju jättedålig fertlitet enligt Jos. Indorado har jag hört att han har inte EVA men vad heter den andra smittan, vet inte om det stämmer, hans finns ju tillgänglig på vissa ställen på nätet?

Såg nu att Cumano är 178 cm? Stämmer det verkligen trodde han var 174. Tror inte jag vill lägga en så stor hingst på henne den kan bli över 180 då.

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Marty
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 398
Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 204
Avel Hej, Avel är ett nytt område för mig. Är dock väldigt nyfiken på att lära mig mer. Har funderingar kring linjeavel. Hur räknar man ut...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka