Jag ringde faktiskt jourhavande medmänniska för ett tag sedan men kom aldrig fram. Det bröts när jag nästan hade kommit fram och sen orkade jag inte vänta i kön en gång till.

Det här måendet har uppkommit senaste veckorna. Och sedan ett tag får jag en del poäng på madrs-testet. Betydligt mer sedan igår.

Jo, jag har tänkt tanken. Jag klarar kanske att hantera shoparna men inget som kräver koncentration. Senaste veckorna har varit ett aber att jobba (egentligen hela tiden efter semestern).

Jag kan nog inte sätta upp det så där. Och jag har fortfarande för hög panna för att det ska vara snyggt att visa allt.

I med lite stylingcreme och spray så sitter det.
Tycker du har en snygg panna, var inte rädd att visa den. Du är nog bara ovan :)

I med lite stylingcreme och spray så sitter det.
Tycker du har en snygg panna, var inte rädd att visa den. Du är nog bara ovan :)
Kräm och spray :wtf:. Aldrig. Jag har t.o.m. haft ett aber att lära mig använda balsam.

Mitt hår är för glatt och egensinnigt för att låta sig fästas på det där sättet. Lyckas jag inte borsta det i rätt form när det är blött går ingenting att ändra på när det har torkat.

Kräm och spray :wtf:. Aldrig. Jag har t.o.m. haft ett aber att lära mig använda balsam.

Mitt hår är för glatt och egensinnigt för att låta sig fästas på det där sättet. Lyckas jag inte borsta det i rätt form när det är blött går ingenting att ändra på när det har torkat.

Plattång som du bara använder på luggen då? Bara för att hålla den mer på plats. Och platta kan du göra även på torrt hår, blir kanske iofs inte lika bra resultat utan produkter i. Men numer finns plattänger som inte blir för varma och som man kan använda dagligen. Sen dessutom vi som har tjockt hår som växer som ogräs kan utan att tveka använda den tycker jag :).

Plattång som du bara använder på luggen då? Bara för att hålla den mer på plats. Och platta kan du göra även på torrt hår, blir kanske iofs inte lika bra resultat utan produkter i. Men numer finns plattänger som inte blir för varma och som man kan använda dagligen. Sen dessutom vi som har tjockt hår som växer som ogräs kan utan att tveka använda den tycker jag :).
Jag fattar nog inte poängen med en plattång. Vart och hur ska håret ligga menar du?

Jag har precis tvättat håret och det är nu helt nerkammat och platt. Jävla fittkärringsfrisör som övertalade mig att spara ut det. Någon riktig frisyr måste det ju finnas att ha i stället för det här. Jag känner mig som något katten släpat in. Håret är helt stripigt och jag ser slemmig ut.

Fast sådär blir ju nytvättat hår! Föna med huvudet upp och ned så det blir lite mer volym? :)

Vad är det kemikalieinnehåll i dessa? Och alla sprayer som luktar går bort.
Jag köpte en pytteliten flaska lite akut då mitt fluff är helt trasigt efter VEEG (ryker på onsdag :nailbiting:). Det luktar inte men min spontana tanke var att wow. Jag ber om ursäkt, miljön... Däremot såg jag recept på hemmagjord spray med ätbara produkter. Minns inte vad jag sökte på, jag tror att det var miljövänlig hårspray eller nåt. Det kan ju vara värt att testa. Det hade jag tyvärr inte tid med där och då så jag lämnar inga garantier.

Vad är det för kemikalieinnehåll i dessa? Och alla sprayer som luktar går bort.

Ingen aning.
Jag borsta inte mitt hår alls. Då ser jag ut som Ronja Rövardotter med stort och flygigt hår.
Kammar det med balsam i sen reder jag bara ut det med fingrarna och kletar i något, olika saker beroende på vad jag ska göra med håret.

Äh, man vänjer sig. Dagens spray märks inte öht :)
Jag som är ovan sprayanvändare håller inte med. Jag kör väl iofs händerna genom håret då och då och blir smärtsamt (!!) medveten om att jag har sprayat det :p men jag måste erkänna att sprayerna är effektiva. Jisses! Och torkar snabbt som ögat. Jag lekte med tanken på att prova att göra en tuppkam med tanke på hur effektiv den jag köpte var.

På luggen så den håller mer på plats och blir mindre yvig.
Den ligger där jag kammar den när den är blöt. Dessutom är yvigheten något jag gillar.

Fast sådär blir ju nytvättat hår! Föna med huvudet upp och ned så det blir lite mer volym? :)
What? Stämmer inte alls på mig. Jag har aldrig haft platt och tråkigt hår. Nu är det nerplattat av hårborsten för att lugghelvetet är för långt. Jag har aldrig plattat till mitt hår med flit förr. Det här är första gången.

Jag som är ovan sprayanvändare håller inte med. Jag kör väl iofs händerna genom håret då och då och blir smärtsamt (!!) medveten om att jag har sprayat det :p men jag måste erkänna att sprayerna är effektiva. Jisses! Och torkar snabbt som ögat. Jag lekte med tanken på att prova att göra en tuppkam med tanke på hur effektiv den jag köpte var.

Haha!
Jag sprayar aldrig hela håret utan bara om jag sätter upp det och vill hålla det på plats.
Har väldigt mycket hår :p

Den ligger där jag kammar den när den är blöt. Dessutom är yvigheten något jag gillar.

What? Stämmer inte alls på mig. Jag har aldrig haft platt och tråkigt hår. Nu är det nerplattat av hårborsten för att lugghelvetet är för långt. Jag har aldrig plattat till mitt hår med flit förr. Det här är första gången.
Du brukar ju klippa dig själv. Kan du inte bara klippa av luggen då?

Haha!
Jag sprayar aldrig hela håret utan bara om jag sätter upp det och vill hålla det på plats.
Har väldigt mycket hår :p
Här var det bara uppe på skallen för att inte alla dessa korta, trasiga hårstrån skulle göra en egen liten frisyr ovanpå huvudet men det tog ändå en stund innan jag vande mig :)

Ok! Men varför klipper du inte luggen nu med en gång då själv så blir det så som du vill ha det? Om du verkligen vill dölja din fina panna ser iaf inte jag så mycket alternativ annat än lugg (om du nu inte vill ha huvudbonad vill säga).

Ja, men nu verkade det ju vara en enorm känsla av platthet och stripighet efter nytvättat hår som gav ångest. Nytvättat hår kan ju bli lite plattare än det normalt är, och har man ångest över det här och nu kan man ju försöka lindra tänkte jag :)
På höger bild är håret som det brukar vara när det är nytvättat (förutom att luggen är för lång). Tycker du det ser platt ut?
IMG_20170819_142914.jpg

På vänster sida har jag bara dragit luggen bakom öronen. Och ångesten ligger i att jag uppenbarligen är ful med yvigt hår. Det är liksom risigt. Så nu försöker jag hantera det så som fittkärringsfrisören tycker för det går inte längre att ha det yvigt för att det är för långt.

Du brukar ju klippa dig själv. Kan du inte bara klippa av luggen då?
Jo, men jag är rädd för att sabba för en framtida klippning då jag ska ha en frisyr om håret är för kort. För håreländet ska av så snart jag bara lyckas få en tid.

Ok! Men varför klipper du inte luggen nu med en gång då själv så blir det så som du vill ha det? Om du verkligen vill dölja din fina panna ser iaf inte jag så mycket alternativ annat än lugg (om du nu inte vill ha huvudbonad vill säga).
För att inte sabba håret inför en klippning genom att klippa det för kort nu. Jag vill ha en riktig frisyr. Inte bara kort lugg, långt hår. Jag är så trött på det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 643
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 696
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 820
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30