Hare till många

AgentCarter

Trådstartare
Har en sadel och ett lår i frysen och ska snart ha släktkalas, bara det kommer inte räcka till alla som kommer (har inte ens börjat orka räkna... minimum 12, säkert upp till 15 stycken)
Men vet någon vad för roligt man kan göra av detta som drygar ut det lite?
Får väl bli paj eller något också.
Eller egentligen har jag ingen som helst aning, bara att det inte kan frysas in då frysen är helt full:p

Tips motas gärna på hare och även annat som jag kan göra inför det för stora kalaset!

Sv: Hare till många

Jag skulle nog inte ens försöka få en kvarts hare att räcka till 15 personer. Ät den till middag själv istället, och laga nåt annat till släktkalaset!

Håller med. Se om det finns något användbart i den överfulla frysen istället.
Eller skaffa tre harar till.

Jo, den är full med bullar till alla. Är trött på haren bara och hade hoppats på att kunna få ner den i paj eller något

Kolla om du kan få tag i mer hare? De är ju fortfarande lovliga, en färsk behöver ju inte ner i den fulla frysen.

Jag har gjort gryta på hare, det är väldigt gott. Men det är ju inte jättemycket kött på dem, har för mig att vi utan vidare åt upp en gryta gjord på en hel hare på tu man hand. Paj vet jag inte, vet inte om det var så mört kött, och det hade väldigt mycket viltsmak, så det känns spontant inte som att äggstanning skulle vara gott till. I så fall en paj av engelskt slag, som egentligen mer är som en ragu med mördegslock.

En kollega bjöd igår på 'rökt harskank' ;) en dialektal omskrivning av har-klubba, som rökts som en fårfiol ungefär. Det var jättegott! Lämna in dina delar till rökning, och servera till ett buffébord av blandade gottigheter kanske?

Jodå, sambon hinner kanske skjuta någon mer. Är osäkert bara hur mycket det blir kvar som är ätligt bara (sist på två stycken: två sadlar och två lår)

Kolla om ni inte har någon runt omkring som röker då? Vi har en granne som är superduktig och dessutom väldigt humana priser så det finns ingen anledning att hålla på att krångla själv.

Ang haren så skulle jag nog inte försöka mig på något annat sätt än rökt på ett buffébord, gryta på hare är supergott men gör sig inte riktigt på buffé... ;)

Åh! Blir avis! Vill med röka mer kött, överväger att bygga en egen rök

Men dåså! Lämna in vad du kan nu till rökning hos någon annan, servera till buffé med potatissallader, grönsallader och annat plock. Enklare kan det ju inte bli. Får lite att räcka till många. Gott är det ju också. :)

Om det hade funnits någon runt omkring hade vi redan vetat det;)

Athena_: Jag tar gladeligen emot det:)

Fråga i din lokala mataffär, de har nog koll på vilka som tar emot kött för rökning.

Du kan ju göra en ragu och lägga i små krustader. Funkar bra på buffé.

Varje gång jag är inne på deras hemsida får jag ett stort begär efter en frysbox!
Ska se om de tar emot så små detaljer eller om vi ska försöka skjuta mer

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 042
Senast: soom
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 291
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet