Sv: Hård träning
*KL*
tänkte svara, fast när jag läser svaren vettetusan om jag har någon som tränar hårt.. Starthästen går mest i hagen mellan starterna om det är 7-14 dagar emellan, han rids mest, men joggas då i vagn någon gång mest för att kolla av att han fortfarande hålls fräsch. Jag har fyra banditer som går ihop, och det är full rulle nästan jämt i hagen så de rör sig rätt friskt där, tror det bidrar lite till att de inte behöver köras superofta.
Annars gör jag som någon tidigare skrev, kör varannan dag ungefär, men kan också bli 3-4 dagar på raken beroende på vem och vad de gör, har en som blivit behandlad för 1.5 månad sen tror jag, och han joggas varannan dag ungefär, när han går in till banan för snabbjobb igen kan det se ut ungefär, tisdag jogging, torsdag jogging, snabbjobb lördag, dock kan han få göra något emellan ändå om jag ex är sugen på att bara ut och skritta, just nu håller ju inte underlaget för nå rakbana, annars kör jag rätt ofta på den.
Men just med den här hästen, fransman, så har vi hållt oss borta från rakbana etc då han tycker - fullt ös medvetslös, och blir bara tokdryg och STARK, så har jobbat med att få han lugn & fin och nu på senare tid har han varit snäll o foglig, även när vi kört på rakan ( utan intervaller )