Hård i magen av råhudsben?

Jenka

Trådstartare
Kan hundarna bli hårda i magen av råhudsben? Att de kan bli det av "äkta" ben vet jag, men hud?

Sigge har bajsat extremt lite senaste dagarna. Han var lite lös (men inte så farligt) runt 23e-24e men det gick snabbt över. Sen har han bara bajsat en gång, lite grann, typ varannan dag senaste dagarna.
Kom nu på enda skillnaden mot normalt; på julafton fick han (oxhuds)ben för första gången på flera månader. Sen dess har han haft i princip fri tillgång till det, vilket innebär att knappt ett 20cmben har gått åt.

Kan det vara anledningen? Vad gör vi åt det? Är det farligt/dåligt?

Tror knappast det är någon fara med honom. Han är hur pigg som helst, magen känns inte konstig, det lilla bajs som kommit är normalt och han sätter sig inte och försöker bajsa. Han åt lite dåligt igår men det gör han ibland.

Sv: Hård i magen av råhudsben?

Hudben kan absolut ändra hur hundarna skiter iaf.. När mina hundar äter så blir det dock precis motsatta problemet har jag märkt :p

Jag har fått lära mig att så länge hunden dricker och inte verkar ha ont eller kännas konstig vid magen så är det ingen större fara om de blir lite förstoppade så länge det "kommer igång" igen. Blir de bara lite trögare i magen men ändå skiter så skulle jag inte bry mig alls.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
353
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka