Hårbollarnas nya rastgård

MissFideli

Trådstartare
Så här ser skrällenas rastgård ut. Den är alldeles nyuppsatt, dvs inga grejer i och inget tak. Men det ska såklart upp. Ytan är ca 13 kvm och den är lagd så att det finns ett fönster in i stugan som dom kan använda vid behov.

Det ska upp lite klätterväxter, lite av nätet ska väl målas om samt endel hyllor och annat inne i gården. Även ett litet tak ska upp så dom kan vara ute utan att bli blöta. Men det mesta kommer vara nättak.

Hoppas dom tycker om det nu bara.

rastgard1.jpg

rastgard2.jpg

rastgard3.jpg

Sv: Hårbollarnas nya rastgård

Det blev ju jättebra! De kommer säkert gilla den. Hur fick du delarna att så nu då? Det ser väldigt stabilt ut. Det ser ut som att det går att krypa under huset, är det en synvilla..?

/Erica

Nej, det är ingen synvilla, stugan står på plintar. Vi har lagt några sektioner nät för så dom inte ska kunna ta sig ut den vägen.

Den står av sig själv med stoltråd och buntband. Eventuellt förstärker vi den med läktar (hur det nu stavas) längs med ovansidan. Börjar dom gräva får jag göra nått drastiskt, men jag lär väl märka det innan dom är ute. Vet precis hur jag vill att allt ska se ut, sätter klätterväxter längs baksidan och hoppas att dom växer upp i nättaket, då blir det lite pergolakänsla. Framsidan får vara öppen, tydligen ligger kvällssolen där. Men jag ska kolla hur solen ligger mm så jag vet ingan jag bestämmer mer.

Den ser ut att bli jättebra :D

Önskar jag också hade möjlighet att fixa en utebur till mina......

Jag annonserade om sommarstuga och hitta denna lilla låda för 500 kr/mån. Att jag sen fick en underbar hyresvärd på köpet var en klar bonus. Han fixade dessa sektioner för 300 kr allt som allt (finns fler delar som inte används nu) och han och hans fru hjälpte mig att sätta upp allt.

Dem kommer säkert trivas bra där. Bodde inte du i stan förut? Har du flyttat eller är det ditt landställe?

Edit: såg vad du skrev ovan.

Fick lite dåligt samvete när jag flyttade från balkongen, så då fick det bli nått som är nästan lika bra. Bortskämda? Mina katter? Nääää... :angel:

Wow, 500 kr i månaden för ett eget sommarparadis? :love: Ett riktigt klipp, och hyresvärdarna låter underbara! Visst är det roligt att pyssla? :)

Jag och alldeles-snart-sambon :love: har precis köpt trallvirke till att bygga trall på vår balkong. Dessutom har vi köpt en gasolgrill lagom att få plats med på balkongen (vår balkong ligger högst upp på änden av huset och långt ifrån grannars lägenheter förutom de rakt under oss) och nya utemöbler och sått blommor i plastdrivhus att sätta ut på balkongen. Dessutom är den ju redan innätad och kattsäkrad, så i sommar ska det bli balkonganvändning av! :idea:

/Erica

Härligt!! Tänkte odla kattmynta bl.a, och göra egna leksaker med det i sen. Men nu kan jag pyssla i trädgården och ändå ha katterna inom synhåll. Precis som jag vill ha det.

Japp, 500:- Satte en låg årshyra, 6000:- men väntade mig inga svar. Har inte råd med mer, speciellt inte nu efter flytten och alla nya saker man måste ha till ny lägenhet. Och så får jag tag på denna lilla oas. Iofs en fantastisk utsikt över E18, men det spelar ingen roll.

MissFideli skrev:
Iofs en fantastisk utsikt över E18, men det spelar ingen roll.
:rofl: Det låter iofs inte jättecharmigt. Är det därför du bara visat bilder åt ena hållet? ;) Men bara man kan pyssla och sola och mysa där ostört så är det ju helt ok, särskilt om du vet att kissarna är i tryggt förvar i kattgården!

/Erica

Faktum är att E18 ligger precis bakom stugan på bilderna, men det är rätt mycket buskar ivägen. Eller precis, det är kanske 80-100 m mellan huset och vägen, samt en nivåskillna dpå kanske 10 m. Man ser ner, men inte mycket upp. Och det mesta av trädgården ligger farmför stugan, dvs från E18-hållet. Men det är inte tyst och lugnt direkt om man säger så. Fördelen är att bussen stannar 5 min promenadväg från stugan, så det medför ju en del fördelar.
En stor del av tomten (det medföljder 11000 kvm tomt i hyran) ligger nere vid vägen, men den ytan blir det väl inte så mycket gjort på.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama