Hårbollar farligt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Tarzzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 722
T

Tarzzan

Är det farligt för katter att spy upp hårbollar:confused:
Varför:confused:
Min långhåriga katt gör det ca 1 gång i månaden, han går ut och in så det är svårt att veta exakt.

Sv: Hårbollar farligt?

Ingen som vet?
Hittade katt mat som hindrar uppkomsten av hår bollar.
Om hårbollar inte är farligt varför finns det då foder för det:confused:

Jag har sett att min katt också (1 gång) har spytt upp nåt liknande hårbolls-kattmat... Jag har aldrig hört om det är farligt, men katter spyr hårbollar för att när de tvättar sig får de massa hår i magen, och så brukar de oftast äta gräs, då är det lättare att spy ut de. Jag tror inte det är farligt... De flesta katter spyr ju hårbollar, och din är ju en långhårskatt så är inte så konstigt. ;) Lycka till

Det är inte farligt att katter spyr, det gör alla. Även om man kanske inte märker, om det är tex en utekatt. Dom äter gräs för att det ska vara lättare att spy. Det är inget farligt.;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
918
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 578
Senast: Lingon
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
508
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?