Hårbollar farligt?

T

Tarzzan

Är det farligt för katter att spy upp hårbollar:confused:
Varför:confused:
Min långhåriga katt gör det ca 1 gång i månaden, han går ut och in så det är svårt att veta exakt.

Sv: Hårbollar farligt?

Ingen som vet?
Hittade katt mat som hindrar uppkomsten av hår bollar.
Om hårbollar inte är farligt varför finns det då foder för det:confused:

Jag har sett att min katt också (1 gång) har spytt upp nåt liknande hårbolls-kattmat... Jag har aldrig hört om det är farligt, men katter spyr hårbollar för att när de tvättar sig får de massa hår i magen, och så brukar de oftast äta gräs, då är det lättare att spy ut de. Jag tror inte det är farligt... De flesta katter spyr ju hårbollar, och din är ju en långhårskatt så är inte så konstigt. ;) Lycka till

Det är inte farligt att katter spyr, det gör alla. Även om man kanske inte märker, om det är tex en utekatt. Dom äter gräs för att det ska vara lättare att spy. Det är inget farligt.;)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka