Håravfall

L

lw03493

Min häst tappar man och svans. Har gjort det av och till under två år. Han har delvis fått tillbaka manen men sedan åter tappat man. Har också sedan i somras tappat en stor del av svansen. Han verkar ej besväras av detta och har ingen klåda. Fjällar något när han börjar att tappa. Vad ska jag göra???

Sv: Håravfall

prata med veterinär... min kusins häst tappade hela svansen pga nån sjukdom och de fick ta bort hästen. Men det var jätteovanligt så din häst har kanske nått annat fel. Men ring veterinär för utan svans blir det jobbiga somrar för hästen :(

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 855
Senast: aglaonema
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka