Håravfall

Luff

Trådstartare
Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag behöver inga make up tips.

Äter du rätt? Bra mat och vitaminer tex.

Mitt hår lossnade vid snabb viktnedgång - det kommer tillbaka när kroppen hittar nån form av balans igen.

Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag behöver inga make up tips.
Jag tappade pga stress. La på extra mineraler etc, Mivitotal kvinna (mycket restriktiv när det gäller tillskott pga det mesta är dålig kvalite), och det hjälpte!

Äter du rätt? Bra mat och vitaminer tex.

Mitt hår lossnade vid snabb viktnedgång - det kommer tillbaka när kroppen hittar nån form av balans igen.
Jag äter bra. Har i princip inte ändrat något i min mathållning. Bara slutat med mjölk. Låter bra att kroppen hittar balansen.

Jag tappade pga stress. La på extra mineraler etc, Mivitotal kvinna (mycket restriktiv när det gäller tillskott pga det mesta är dålig kvalite), och det hjälpte!
Ja tillskott är ju en pengadjungel så en vill ju veta vad som fungerar på riktigt. Lät ju bra med Mivitotal.

Finns särskilt schampo som bromsar, de jag känner har köpt (inkl jag) och tycker det hjälper! Så fråga hos en frisör.
Dyrt såklart (ca 1000kr /schampo).

Jag är kollad.

Vad bra att de kollat alla vitaminer och mineraler. Ibland är det svårt att få primärvården att ta ett helhetsgrepp där. Men det går ju också att ta prover privat, kanske t o m via ditt arbete. Tänk på att det inte alltid räcker att ligga inom referens, utan du behöver ofta upp högre än lägsta referens på tex järnpanelen som exempel.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 083
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
732
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4