hårar i juli

Hedda

Trådstartare
Jag har en sex år gammal bondkatts hona. Hon har riktigt tjock päls och är utekatt. Nu började jag dock fundera när hon fäller som en tokig, i juli. Vad kan det bero på? Är det de totalregniga senaste veckorna som får henne att byta päls eller varför släpper hon annars så mycket mitt i sommaren?

Hon hade för någon månad sen problem med någon sorts allergi och fick en hårlös fläck mitt på nacken som behandlades med kortison(har jag för mig) om det kan ha någon betydelse?

Sv: hårar i juli

Hej!
Min katt fäller också en del nu. Det är nog ingen fara men kolla pälsen varje dag ifall hon får kala fläckar.
Min kompis har en katt som får kala fläckar och den kissen har fått diagnosen pollenallergiker. Det visste inte jag att katter kunde få förrän då. Den blir aldeles kal på vissa fläckar och det kan ibland bli som små sår.

Sv: hårar i juli

Min veterinär hade tydligen inte kunnat specificera vilken sorts allergi hon hade men de kala fläckarna var som stora sår så att det är nog inte samma som din kompis katt. Men det skulle ju kunna vara det iom att hon inte haft några fler problem.

Men är det inte lite skumt att katterna fäller mitt i sommaren? Inte det vanliga tappa lite hår utan verkligen fälla?

--------------------------------------------------------------------
Såg dessutom nu att jag skrivit bondkatts hona, bah bah, bondkattshona ska det vara såklart.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 866
Katthälsa Kan började att säga att jag givetvis kommer kontakta veterinär så snart dom har telefontid! Jag har en hankatt på 11 år, har varit...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Fazeem
·
L
Katthälsa Kanske någon här har ett bra tips på vad vi ska ta oss till med vår lille fosterkatt? Han bor hos oss i väntan på adoption och blev...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: bengeten
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 780
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.