Har nu kommit hem efter en hel dag på kliniken. Pållen har varit allt sedan en vecka tillbaka. Visade sig efter longering, röntgen, böjprov, bedövning m.m. att han hade hovledsinflammation i bägge fram plus en knäledsinflammation i vänster bak. Ha blev behandlad med celeston och Hylartil. Efter de hade bedövat honom blev han som en helt annan häst och det var bevis nog för mig att vetetrinärerna hade rätt i sitt antagande. Han ska nu vila i box två dagar, vilket han inte kommer att trivas med. Sedan ska han vila i sjukhage och promeneras i tre veckor för att sedan komma in på återbesök. Veterinärerna såg ingenting annat lustigt på röntgen utan det var helt säkert att det var detta.Fick inte så gott hopp efter att ha läst en del trådar här om ledinflammationer men jag ska göra mitt bästa för min hästs skull för att vi ska reda ut det här. Har försått att det är viktigt med mycket vila och han kommer att få vila hela vintern för att kanske lite försiktigt komma igng igen. Har ni några bra tips på anläggning av sjukhage, mkt eller lite mittemellan med spån i boxen, jag tar gärna del av allas tips och råd samt erfarenheter. Är själv helt oerfaren vad gäller detta eftersom hästen aldrig innan varit halt. Har varit såååå lesen idag men nu måste jag ta mig i kragen och tänka at detta skall bli bra annars går man ju under!!! :smirk: