Hår-tråden

Går det att gå från rödhårig till blond igen? Blir galen på min blonda utväxt haha. Tyvärr så är inte frisör ett altenativ för en fattig student som hälldre lägger pengar på sina djur så det är hemmafärgning som gäller om det ens är möjligt utan att håret ramlar av? :p

Du har ingen frisörskola i närheten?
Brukar vara jävligt billigt, och jag har blivit nöjd nästan varje gång :p
Dock inte färgat.

Går det att gå från rödhårig till blond igen? Blir galen på min blonda utväxt haha. Tyvärr så är inte frisör ett altenativ för en fattig student som hälldre lägger pengar på sina djur så det är hemmafärgning som gäller om det ens är möjligt utan att håret ramlar av? :p

Min kompis gick från rödhårig till blond nyligt, hon använde sig av nån grej som heter Colour b4.

Etapp två är klar :D (Etapp tre kommer innebära blondering av de partier som fick vila den här gången och sen förstärkning av det rosa.)

13226945_10154798543596102_3390026879468499356_n.jpg

Jädrar så läckert!!! Ljuvlig färg! :love: Någon dag när jag är äldre, visare och modigare ska jag också våga mig på rosa hår!

Även jag har bokat tid hos min frisör för klipp och färg, dock först i juli.. Kan inte komma ihåg sist jag klippte mig.. mest troligt är det.. ehh.. ca 2år sen.. kanske? :D Skönt att låta någon annan kladda med färgen också! :)

Nu håller jag på att bli galen :crazy:
Var hittar jag en BRA hårfärg som bibehåller håret blått??? Tips på märken önskas :idea:

Jag vill ju inte ha så stark blå, utan vill att det håller sig på dalablå i sotig nyans typ... men nej, det rinner ur vid första tvätten efter jag lagt på det (även hos frissan :mad:) och blir grått med en aning åt blå dragning... :cautious: och det även om jag lägger på så att jag ser über-blå ut då direkt och sen tvättar håret med blå-schampo :(
Det är iofs också en ok färg det grå - men jag vill att det ska hålla sig BLÅTT :rage:

Nu håller jag på att bli galen :crazy:
Var hittar jag en BRA hårfärg som bibehåller håret blått??? Tips på märken önskas :idea:

Jag vill ju inte ha så stark blå, utan vill att det håller sig på dalablå i sotig nyans typ... men nej, det rinner ur vid första tvätten efter jag lagt på det (även hos frissan :mad:) och blir grått med en aning åt blå dragning... :cautious: och det även om jag lägger på så att jag ser über-blå ut då direkt och sen tvättar håret med blå-schampo :(
Det är iofs också en ok färg det grå - men jag vill att det ska hålla sig BLÅTT :rage:
Jag tror inte att det spelar så stor roll vilken färg du använder, du kommer nog behöva fylla på med en färginpackning i lämplig nyans vid varje dusch.
Maria Nila har väl en blå färginpackning, men vet inte om det är rätt nyans för dig. Ofta kan man blanda också mellan olika nyanser för att hitta rätt eller blanda ut med balsam för att få mer pastellfärg.

Jag blir galen på mig själv! Jag vill ha kallt, ganska mörkt brunt hår, just nu är det svartbrunt med en askblond utväxt på 2 cm. Men jag vet inte om jag vågar gå och få det fixat hos frisör, jag är livrädd för att håret ska gå sönder och behöva klippas av superkort igen. :nailbiting:

Jag blir galen på mig själv! Jag vill ha kallt, ganska mörkt brunt hår, just nu är det svartbrunt med en askblond utväxt på 2 cm. Men jag vet inte om jag vågar gå och få det fixat hos frisör, jag är livrädd för att håret ska gå sönder och behöva klippas av superkort igen. :nailbiting:

Gå till en salong som kör med Olaplex, det är super när håret ska blekas. Och välj en frisör med erkänt bra recensioner. Jag brukar även kolla deras sociala medier.

Gå till en salong som kör med Olaplex, det är super när håret ska blekas. Och välj en frisör med erkänt bra recensioner. Jag brukar även kolla deras sociala medier.

Tycker det är svårt att hitta frisör! Dock vet jag en salong som kör med Olaplex där jag färgat håret innan. Det är ju dock nervöst när man ska bleka.

Jag kan oxå rekommendera Olaplex, jag blekte från svart till ganska hyfsat ljusblond/brun på en sittning utan någon större skada :) lite vårdande inpackning senare så märktes det knappt på håret att det fick genomlida det haha, då har jag ändå ganska tunna strån :)

Jag tror inte att det spelar så stor roll vilken färg du använder, du kommer nog behöva fylla på med en färginpackning i lämplig nyans vid varje dusch.
Maria Nila har väl en blå färginpackning, men vet inte om det är rätt nyans för dig. Ofta kan man blanda också mellan olika nyanser för att hitta rätt eller blanda ut med balsam för att få mer pastellfärg.
Ja jag misstänker att det är så... :( äsch!
Jag är väldigt lat när det gäller fix o trix tyvärr, men jag får nog skärpa mig :o

Tycker det är svårt att hitta frisör! Dock vet jag en salong som kör med Olaplex där jag färgat håret innan. Det är ju dock nervöst när man ska bleka.

Usch ja, det är inte lätt. Men googla och kolla recensioner och om möjligt vad de gjort innan :) Och Olaplex! ;) Så kommer det gå jättebra!

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka