Hår-tråden

Vad ska jag göra med mitt hår? Har nu halvlångt, ofärgat hår. Vill behålla så mycket längd som möjligt (försöker spara ut till rejält långt) men är lite sugen på att ljusa upp det något. Frågan är hur mycket ljusare jag ska satsa på och vilken teknik? Är skitlat på att fixa med det så inget som kräver en massa underhåll. Går till frisören max 2 ggr/år...

13173972_10153548132182267_4919721301788614947_n.jpg

Vad ska jag göra med mitt hår? Har nu halvlångt, ofärgat hår. Vill behålla så mycket längd som möjligt (försöker spara ut till rejält långt) men är lite sugen på att ljusa upp det något. Frågan är hur mycket ljusare jag ska satsa på och vilken teknik? Är skitlat på att fixa med det så inget som kräver en massa underhåll. Går till frisören max 2 ggr/år...

Håret är jättfint som det är ju :)

Tänker att det automatiskt blir ljusare nu under sommaren, men kanske slänga i lite av en varm "röd" (typ kastanj?) för att få lite liv i det? kanske..? :)

Ok, jag behöver hjälp.

Har fått en sjukdom som gör att jag tappar hår. Mycket hår. Förhoppningsvis kan vi lyckas få det i schack senare, men just nu kan jag inte längre blunda för att det blivit otroligt tunt och att jag inte har någon lugg kvar längre utan istället en nästan kal fläck mitt på huvudet fram...

Håret är idag en bit längre än till axlarna, men jag är inte den som är den. Frågan är om jag ska raka av mig allt? Klippa det kort? Hur syns detta oönskade tillstånd minst eller är det bara att acceptera?

:(

Usch stackare :(
Jag hade klippt av det tror jag

Ok, jag behöver hjälp.

Har fått en sjukdom som gör att jag tappar hår. Mycket hår. Förhoppningsvis kan vi lyckas få det i schack senare, men just nu kan jag inte längre blunda för att det blivit otroligt tunt och att jag inte har någon lugg kvar längre utan istället en nästan kal fläck mitt på huvudet fram...

Håret är idag en bit längre än till axlarna, men jag är inte den som är den. Frågan är om jag ska raka av mig allt? Klippa det kort? Hur syns detta oönskade tillstånd minst eller är det bara att acceptera?

Jag vet ju inte hur mycket det syns eller hur mycket det blir senare.. Jag kände en kille som hade fläckar pga brännskada sen han var liten han klistrade några lappar med hår där det inte växte, men det var ju kort hår.
En kompis klippte håret kort när hon fick cancer, och sen använde hon sjal innan det växt ut lite igen, hon var ju lika fin för det .
Jag såg en dokumentär om en tjej som tappade håret pga cancer, hon rakade av allt och använde så många olika roliga peruker som möjligt :). typ blond med lugg, andra dagen mörkhårig osv. Så hade jag nog velat lösa det men jag vet inte hur dyrt det är med peruker.. mest kände jag där och då att det är den positiva inställningen jag skulle behöva ha för att klara av det på ett bra sätt om jag blev av med håret någon gång.
Kände en tjej som hade vanligt långt hår som använde peruker då och då också för hon ville variera sig :D.

Ok, jag behöver hjälp.

Usch vad tråkigt att höra, det är så tråkigt när det blir så. En viktig fråga i det hela är om det är pga mediciner eller själva sjukdomen och kommer det stabiliseras eller gå i perioder? Jag har en sjukdom som gör att jag periodvis tappar massvis med hår och jag har valt att låta mitt hår växa, använder BRA produkter och går till frisören var 3:e månad för att underhålla det. Anledningen till att jag valt detta alternativet istället för att klippa det är för att jag känner att det är betydligt lättare att dölja med diverse frisyrer om jag har längre hår att jobba med. Nu har jag visserligen ingen lugg och väldigt tunt hår i mig själv, så det beror ju lite på tjocklek, vad man själv gillar och hur mycket tid man väljer att lägga ner. När jag tappar längre fram mot pannan så brukar jag fläta "luggen" ner mot öronen för att dölja det, när jag tappar uppe på huvudet så sätter jag upp allt i en hästsvans eller bulle och när jag tappar på sidorna så brukar det bli en sidofläta av något slag som går ihop på den sidan jag har tappat.. Allt går om man bara vill och orkar, tro mig!

Vill gå från ljusljus blond till ljusbrun. Vill såklart göra det hemma. ;)
Hur vet man att det inte är röda pigment i en hårfärg?
Någon som har tips på märke/ färg? Känner mig lite ängslig över att det mest blir blont om jag endast tar en ljuuuuuus brun.

Någon som har tips på märke/ färg? Känner mig lite ängslig över att det mest blir blont om jag endast tar en ljuuuuuus brun.
Gå till en frisör eller typ lyko och köp färg? Då kan du ju få hjälp med att välja färg och de har bättre färger än på Ica :)

Körde igenom hela håret senare. Det blev faktiskt bra. Aningens ljusare och det lyckades få bort det mesta av de röda tonerna i håret. Nu är det en mörkblond ton som är något mörkare än min riktiga hårfärg, men det kommer nog att bli spot-on när det blir lite solblekt. :)

Nej, det blev inte spot-on när det blev solblekt :meh:. Det har nu väldigt irriterande koppartoner i sig. Så på tisdag ska jag till frisören och göra en avfärgning och sedan ska håret bli ungefär så här är tanken (fast kanske inte riktigt så ljust i topparna).

image.jpg

Du bör nog ha lite röda pigment för att slippa bli grön (eller grå). Inte mycket, men lite iaf :) Jag gilsr själv inte varma pigment, men detta har jag lärt mig den hårda vägen ;)

Hörrni, jag har nu bokat tid för att bli blond igen, men hade behövt lite hjälp med inspo-bilder! Det jag letar efter är en kall blond med mörka rötter, men inte platina-ljus. Hittar några bra men de är ju så varma! Hade alltså velat se något lite kallare, så om ni har nån bild eller en person jag kan söka efter, så in me att! :up::bow::banana:

Jag har tvättat bort mitt rosa hår, eller tvättat bort färgen ur håret kanske är bättre beskrivet ;)
Slängde i en beige/guld/blond toning för ett tag sedan, är nu lite mellanblond i nyansen. Mycket bättre än det där randiga som blev kvar när jag tvättade bort det rosa :up:
Var lite sent ute med att boka frisörtid så får vänta ända till juni innan det är dags.. Men då blir det nog blont på ngt fint sätt inför sommaren!

Kanske någon här som vet så slipper jag bli grön i håret :D

Gjorde en hemmagjord dip dye för två månader sen. Blekte mitt bruna hår och slängde i en rosa toning som verkligen behöver förnyas nu.
Men jag vet inte om jag ska bleka det och köra med en ljus dip dye ett tag eller färga det mörkt igen.

Om jag vill bleka och ha ljusare nertill i sommar, vilken färg funkar då att bleka med över direkt?

Jag har använt schwarzkopf live color xxl 93 shocking pink som är väldigt urtvättad nu.
Jag passar inte i blond åt det varmare hållet utan det måste vara en kall nyans.
Någon som färgat över denna toning?

Går det att gå från rödhårig till blond igen? Blir galen på min blonda utväxt haha. Tyvärr så är inte frisör ett altenativ för en fattig student som hälldre lägger pengar på sina djur så det är hemmafärgning som gäller om det ens är möjligt utan att håret ramlar av? :p

Går det att gå från rödhårig till blond igen? Blir galen på min blonda utväxt haha. Tyvärr så är inte frisör ett altenativ för en fattig student som hälldre lägger pengar på sina djur så det är hemmafärgning som gäller om det ens är möjligt utan att håret ramlar av? :p
Rött är svårt att bli av med.. Jag hade inte försökt mig på det själv, är rädd om håret..

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka