Har snart ingen stallplats!!

J

Jennie73

Vad tycker ni jag ska göra? Hade först dotterns ponny i ett nybyggt jättefint stall. Det var bara det att ägaren la sig i allt vi gjorde, inget var bra. Jag trippade på tårna för att inte göra något fel.
Tänkte då flytta hästen så snart jag hittat nåt annat, men hon hann först och sa upp vår plats;) (jag tröttnade på hennes attityd och sa ifrån, och vi blev liksom lite osams.)

Fick sedan plats i ett annat stall, men när vi skulle flytta ponnyn dit var hästarna där sjuka, så vi lyckades fixa en tillfällig lösning på en annan gård där han nu går på bete.
När jag var i affären hemma berättade jag för en tjej vart ponnyn ska flytta. Hon och en kompis ringer också dit och får plats där. Kanonbra tycker hon som hyr hela stallet, att vi är fler vuxna som kan hjälpas åt.

Nu idag ringer hon (som hyr stallet) och säger att ägaren vill vänta, det har skärt sig med de andra tjejerna så de vill avvakta lite innan de kan ta in vår ponny!!:crazy: De måste reda ut det som hänt först.
Vad ska jag göra? Jag blev ju lovad en stallplats för ca 1 1/2 månad sen. Hade inte hennes hästar varit sjuka hade jag flyttat dit min direkt. De andra tjejerna tog risken att deras skulle bli sjuka och flyttade dit direkt.

Det tråkiga är att det är min dotters kompis mamma som hyr stallet, så det skulle ut och rida tillsammans osv. :(

Ha det gott!!

Sv: Har snart ingen stallplats!!

Synd att det skulle bli strull
hoppas du hittar en annan stall plats.

vågat av dom andra att flytta dit trots sjukdomar.

Om du verkligen vill ha stallplatsen så kan det ju vara värt att vänta. Du kanske kan leta upp en ny stallplats medans dom reder ut det där dom skulle reda ut. Kanske blir det så att du trivs i det nya stallet och inte vill flytta tillbaka dit det var tänkt från början? Om du inte trivs så vet du ju att du snart kommer få en annan stallplats där det finns folk du känner (om du fortfarnade får ha kvar det erbjudandet, men stallägarn måste ju förstå att hästen måste stå någonstans)
Ett annat förslag är ju att prata med stallägaren och säga det att du faktiskt blev lovad en stallplats. Du kan ju säga det att nu har ponnyn ingenstans att ta vägen p.g.a detta. Att du inte får någon stallplats är ju dumt eftersom du inte har något med bråket att göra..
Hoppas det löser sig! :)

Kanske inte så kul för dottern att flytta in i ett stall där det är dålig stämning och strul..............finns det inget bättre alternnativ?

Tycker att det är dålig stil av stallägaren att sätta er i en situation där ni blir utan stallplats när ni fått löfte om att komma ett visst datum. Och detta på gund av någonting som ni inte har med att göra.

Håller med Criks Pacific om att du borde prata med stallägaren.

Kicki :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 983
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve