Har såååå ont!!!!!

Tingeling

Trådstartare
Min hals har i tre dagar varit så svullen så jag ett tag trodde att jag inte skulle få luft, nu har svullnaden övergått till konstant taggtrådsvärk!!!
Det gör ont hela tiden och nu även i öronen.
Jag har levt på Ipren de senaste dygnen, det hjälper bara marginellt, men utan dem står jag inte ut!!! Jag käkar halstabletter och dricker varmt vatten med ingefära, citron och honung i. Jag kan inte sova, svälja och inte prata. Finns det någon som har en mirakelkur att dela med sig av?????
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Varit hos läkare? Jag hade liknande för några år sedan, två besök hos VC på tre dagar och ingen hjälp - slutade med akuten och näringsdropp, inlagd 3dygn med intravenöst givet penicillin. Visade sig vara halsböld som de fick skära upp med skalpell.. Uhh! >_<
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Uuhh!!!! Mina barn hade halsont förra veckan, en efter en, så jag har hela tiden utgått, från att det är samma jag har fått.
Men de blev friska efter en dag med ont.
Men om det inte gått över tills imorgonbitti, så är det kanske bra att besöka läkare, så jag slipper åka till akuten i helgen.
Hoppas verkligen inte det är samma som du hade!! Stackare!!
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Varför inte gå till läkaren idag? Mår man så dåligt som du gör är det absolut befogat!
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Tror att man måste ringa på morgonen för att få en tid, annars får jag åka till akuten och jag är ensam med fyra barn, eftersom min man veckopendlar, så det känns nästan övermäktigt att göra. Men min man kommer hem i kväll, så jag kanske kan åka då om det blir värre.
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Tror gör man i kyrkan... :idea:
RING och berätta hur du mår och se om det finns några tider.

Edit:
Jag har själv släpat med mig fyra småbarn till vårdcentralen - det är långt ifrån idealiskt men de går...
 
Senast ändrad:
Sv: Har såååå ont!!!!!

Har haft så ont när jag haft körtelfeber eller halsfluss. I det senare fallet hjälper antibiotika snabbt.
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Åk in till akuten pronto!
Hade något liknande för 2 år sedan, hade dock väldigt hög feber också.
Har aldrig varit med om värre smärta i mitt liv, föda barn var inget i jämförelse...
Jag blev jättesjuk över en lördag natt, så på må morgon ringde jag VC som tog snabbprov på halsen som visade inga streptocker.
Fick penicillin, ringde tillbaka ti morg för remiss till öron/näsa/hals där de konstaterade totalt urblåst trumhinna ( hade känt lock för öronen men ingen smärta, det gjorde så extremt ont i halsen)
Jag hade nu inte kunnat äta och knappt dricka på tre dagar. Fick nytt penicillin som skulle ta öroninflammationen, nytt prov togs..
Blev bara sämre.... Febern försvann iofs, men halsen gjorde bara ondare klarade inte ens att sova mer än 10 min innan jag vaknade av att det gjorde så ont. Var vid detta laget helt slut och matt av sömnbrist, matbrist och vätskebrist samt smärtan!
Tillbaka på öron/näsa/hals kunde inte prata och satt mest och grät.... Fick voltaren och xylocain vätska samt stolpiller av diverse slag då jag inte kunde svälja.
Blev ännu sämre....
Tillbaka till öron, näsa & hals fre em fick träffa överläkaren, som på studs la in mig kl 16 på em.... Fick intravenöst antibiotika samt morfin dropp, var inlagd i 10 dagar innan jag blev utskriven. Var på riktigt nära att dö....
Slutade med att jag idag är helt döv på det örat som trumhinnan försvann på, den växte aldrig ut igen så har opererat in en konstgjord, dock är innerörat så skadat att jag inte har någon hörsel alls utom via hörselbenet.
Har idag dubbla hörapparater varav den på det döva örat skickar ljudet till det andra örat som också är skadat(ca 1/2 hörsel på det örat)....
Än idag vet man inte vad som drabbade mig, hade ju hunnit äta penicillin över ett dygn innan någon tog ett riktigt prov...
Närmast till hands är att jag fick körtelfeber, för andra gången i så fall eftersom jag hade det när jag var 14....Hade urusla levervärden flera veckor efteråt bla
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Perfekt beskrivning av halsfluss som eventuellt gått vidare till halsböld.
Ont när du gapar? Ont när du trycker på halsen uppe under käken? Vita prickar på halsmandlarna? Ser mandlarna svullna eller lite röda ut? Groteskt ont när du sväljer? Kanske tom börjar kännas av i öronen....? Halsböld börjar oftast bara på en sida och bölden gömmer sig bakom halsmandeln.

Gå till doktorn, ta en odling och få antibiotika.

Hade 5 halsflusser med asäckliga bölder på 5 månade :yuck:, sen fick de ta väck mandlarna.

krya på dig/ Voff
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Har varit hos doktorn nu.
Ingen halsböld, ingen halsfluss, ingen öroninflammation.
Kraftigt röd i halsen, men inget mer.
Skönt så klart, men samtidigt vill man ju bli botad.
Fick honom iaf till att skriva ut någon vätska som man ska gurgla med och som verkar bedövande. Så det är väl bara till att stå ut och äta mer värktabletter.
Usch!!!!
 
Sv: Har såååå ont!!!!!

Ett elakt virus, som förhoppningsvis (!) klingar av snart.
Och, nä inte ett prov togs. Fast jag frågade.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp