har ridit hästen utan huvudlag!!!

M

mallan

När jag red i ridhuset för ett par dagar sen. Red på långa tyglar och "styrde" med vikt,skänklar och så hade jag ett spö i varje hand som jag "puttade" lite på hans hals som "högsta press". Sen tog jag av tränset och bara fortsatte att rida! Först blev hästen väldigt förvånad,men jag fortsatte att rida och det gick jättebra! Så jävla coolt! :) :bump:

Sv: har ridit hästen utan huvudlag!!!

Ja,visst är det häftigt! Första gången jag provade var för 8 år sedan och det var då jag fattade vad ridning handlar om. Markarbete.. markarbete... lär hästen gå undan för tryck, oj vad mycket lättare allt blev. För alla unghästar är detta optimalt, inga förstörda munnar. Sedan är det ju tyvärr ett måste att sätta in ett bett, tävlingar kräver detta, men eftersom man grundlagt så mycket innan så behöver man knappast ta i munnen på dem.. :)

Exakt! men om man inte tänker tävla så behöver man ju inte börja använda bett om man inte vill.. :smirk:

Nej helt riktigt jag är av samma åsikt!! Stå på dig!!

Liknande trådar

Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 199
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar