Har ni också väderproblem?

Sonic76

Trådstartare
Hemma är det helt vilt, alltså där mina hästar står i Uppsala.
Träningsmöjligheterna är urusla så vi får lasta hästskrället och åka till en kompis bana i näsrheten.
Men det är surt.
Något premielopp för tvååringen blri det inte.
Men vi satsar på tidig treåringsstart i stället.
Hon är dock helt ohanterlig just nu, vi har så tråkiga hagar och kompisen är inte alls rolig så hon tar ut allt på stackars pappa som måste ta hand om henne och köra henne.
Jag ska testa helstängt på henne när jag kommer hem för hon är så stirrig , vi får väl se hur dte går.

Sv: Har ni också väderproblem?

Problem och problem... Jag ska till Åby om en stund. Väderutsikterna för Mölndal i eftermiddag säger +6°C, Västlig vind 14m/s och ösregn... Jag tycker det är roligt med trav. ;)

På valla är det oxå rigtigt gött, med ISGATA hehe.. Gick med 2 kusar fr hagen när jag *shwop* halpade :p hästarna blev lite paffa.. men vad 17 dom har ju broddar sim tur e :banana:

Fullständigt värdelöst, att ta sig till banan är ju en sak där funkar det skapligt men den har ju bara öppet två kvällar i veckan och nu är det ju proppat med röda lördagar. :(

Varannan dag är det bottenfruset på grusvägarna och varannan dag är det storm. Jag har fullt av alléer att köra i och där kör man inte i storm om livet är en kärt. :crazy:

Nya kusen har inte fått ta ett travsteg hemma ännu, fast det är en äldre kille så det gör nog inte så mycket. Men man vill ju gärna ut och visa honom omgivningarna i mörkret även om det inte går att trava. :D

Men tänk om ett par tre månader vad trevligt allt blir igen!
SOMMARTID är min grej. :bump: :bump: :bump:

/// ghost

Usch idag är det inte kul här på Närkeslätten.. :p

Var ute och körde tvååringarna i full snöstorm och det är inget jag gärna gör om. Efter ett varv på skogsslingan så kände jag inga kinder, haka eller näsa mer. Efter fyra varm var jag en pinne. :crazy: Vidrigt väder att köra i.

Men vad är det de säger - det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Hehe.. jag ska sätta på mig en rånarluva som är vattentät nästa gång så jag slipper frysa sönder ansiktet helt. :D ;)

Vad gör man när alla vägar är hårda som betong och banan är öppen en kväll per vecka. Nog hade det varit skönt med värme nu när det blir så otroligt mycket skritt träning, men då hade j vägarna varik ok och problemet ur världen. Hoppas på snö nu så vi får fina vintervägar att köra på.

nu har vi i norrland fått snö igen!! :banana: :banana:
men då blev de ju kallt istället!! -20 brrr :eek:
men man är ju glad så länge det går att träna hästarna!

Här i Halland kan aldrig vädret bestämma sig...Först regnade det i 2 veckor sedan snö,lite mera regn...frost, halka och ännu mera regn....man blir tokig

JA vintrarna i Uppsala är inte som förr det måste sägas. Vad skönt det blri när de kan tas ner till mig i Dalsland, här är det visserligen slask istället, ja inte just nu, men större delen av vintern så då kan de iallafall tränas.
Suck
JAg ska ut och köra monstret när jag kommer hem till nyår.
Ser fram emot det, grannen med islänningar har släppt dem på lösdrift längs vägen där de springer in i en lada och ut på andra sidan, det sätter lite sprutt på tillställningen kan man säga...

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur