Har ni ngn. kul tävling pågång?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare sommarförtjust
  • Startdatum Startdatum
S

sommarförtjust

Tävlingar ni tänkt att åka på i år? :) :bow: ;)

Mål ni har i år? :confused: :) :bump: :banana:

Sv: Har ni ngn. kul tävling pågång?

Mitt mål är väl att klara tävla utan att svimma :p Har inte tävlat på aslänge. Och sen har min häst aldrig tävlat, men vi ska starta i maj första gången.

ska väl pallra mig ut på nån yttepytteblåbärstävling kanske :D får en superklump i magen bara jag tänker tävling :crazy:
räknade efter för ett tag sen å sist jag tävlade va -97 :eek: ! och då vart det hoppning som gällde :p
men nu j*lar jag e ju sugen egentligen, så himla feg bara :crazy:

Ja vi har ju rätt så glest mellan tävlingarna här uppe och särskilt då i dressyr. För tillfället har min häst vila, men ska sättas igång om en vecka. Hade tänkt åka och tävla LA helgen 1-3/4 men vi hinner nog inte komma igång tills dess.
Satsar i stället på att åka till Umeå näst sista helgen i maj. Vet inte än vilka klasser vi ska starta där, men har som mål att i år avsluta säsongen med MSV. Om vi håller oss skadefria jag och hästen....

Fortsätter med LB-LA, bättre resultat kanske. :)

malu

hade faktiskt TÄNKT att åka å tävla dressyr i påsk....MEN förvirrade jag glömde å anmäla........KLANTIGT!!!!!!
ska iaf rida allsvenskan div 2 första omgången i april (LA4). förhoppningsvis går de bättre än förra året.....
annars tänkte ja nästan bara tävla fälttävlan i år, men får vi ordning på bytena å så vore de kul å starta nån msv B i höst..........

Vi är ett gött hobbygäng som ska rida Div 3. Ska bli jätteroligt. Jag har inte tävlat sen jag skadade mig för ett par år sedan...

min häst är bara fyra iår och målen som var uppsatta var kavlitén och klubbmästerskapet.Km:et kan jag stryka redan nu eftersom jag är i turkiet då men kvalitén satsar vi på och hoppas kunna gå vidare till championatet på flyinge men vi får se hur det går.

Jag har inte planerat in några tävlingar, ska bli klar med körkortet först tänkte jag! Men ska nog sätta igång i april/maj o tävla, LC-LB. Pållen är 7 år o har aldrig tävlat så det ska bli superskoj =)
Målet är att ge honom rutin o försöka spänna av själv!

I vår ska vi tävla LA:5 och LA:6 och målet är att till hösten starta MSV. Närmsta tävling som jag siktar på är en LA:6 a i Allingsås, men det är osäkert om jag hinner få alla papper klara tills dess.

Mvh//LG

Mitt mål med detta året är att uppnå 70% i iallafall LC:2, LB:1 och LA:1 med min pålle.
Och att få honom mer rutinerad!!
Det blir ca 2-3 tävlingar i månaden för min del. I skåne finns d bästa tävlingarna enligt mej iaf.

LA:6? Har jag missat något eller sedan när finns den klassen...?

ska inom kort tävla LB och LA, dessvärre har jag bara ridit hästen ca 5 pass på bana, kanske hinner med ett-två pass till. Lite nervöst ja...
men samtidigt kul. tar det inte på blodigt allvar precis. Vi ska göra fler starter under våren. (inte min egen häst) mina egna hästar är under inridning/utbildning.

Jag har min första tävling imorgon. :bump: :bump: Blir LB bara för jag är inte alls i form för att orka rida ihop min häst till LA. S :( krevs ut från sjukhuset i går efter 3 veckor :p men jag vill så gärna tävla... Dumt kanske, jag vet. Men det är ju så kul! :banana: Sen blir det LA nästa helg. Målet var msv någon gång den här säsongen, men min häst har pga skada vilat nästan hela vintern så vi får se hur det blir med det...

Aisha- LA:6 är nytt för i år. Innehåller ungefär samma saker som LA:5

Senast ändrad av en moderator:

Med Dancer: Upp över 70% i FEI klasserna och bli placerad på alla tävlingar..annar sinte så mkt..

Miranda: Ut och skaffa rutin i lc/lb och sen la till sommaren

Nisse: Bygga måånga muskler och sen nån liten tävling till hösten..

För mig själv: Bli en bättre ryttare och lära mig att lyssna på mamma.. :cool:

I morgon :banana: är det träningstävling. Ska starta LB:2. Har ingen tävlingsvana, så vi kör på detta, målet är att starta LA senare i år om "gud vill och världen består". OCH beroende på hur det går i LB förståss.. det är ju en sak att sitta hemma och nöta, men med tävlingsnerver så har jag en tendens att sluta rida och bara åka runt :mad:

Håll tummarna för oss i morgon, vi (jag) kan behöva allt stöd jag kan få!!! :)

Att domaren säger:
-men lilla gumman, de här gick ju lite snett...
Å sedan bli utesluten
(De var en hemsk tävling som jag bara vill glömma... :smirk: )
Nää, men ärligt... kanske få minst 60%... :cool:
Att placera sig i nån dressyr tävling... :D
Ha d!

aicha skrev:
LA:6? Har jag missat något eller sedan när finns den klassen...?

Sorry för det sena svaret. Har varit i Tyskland en vecka på utbildning.

LA:6 är ny för i år. Programmet finns ute på stallbacken om du vill titta. Jag gillar programmet starkt då man slipper enkla byten från förvänd till förvänd utan det är rättvänd till rättvänd. Det är också roliga vägar i programmet.

Mvh//LG

Ska starta årets fösta dressyr 24/4 - Christinehamn (LB:2 och LB:3) och planerar att iaf rida LA:1 innan året är slut... :angel:

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Murray
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 360
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar