har ni nått bra förslag vad man kan hitta på till midsommar?

annie_cool

Trådstartare
har ni nått bra förslag vad man kan hitta på till midsommar?Som ni vet de flesta här så har ju min pappa gått bort . Han dog på midsommaren så denna hög tid har alltid varit lite svårt för mig.I år så är det 5 års jubileum för honom då det har gått 5 år sedan han dog. Så vad ska man hitta på tycker ni alla förslag är välkommna.

Jag beklagar din förlust!

Vad som känns bra att göra kan du bara svara på själv. Jag tror att om jag varit i samma situation hade jag viljat umgås med familjen. Kanske besöka din pappas grav (eller en minneslund) tillsammans med din mamma och eventuella syskon, och sedan äta middag tillsammans?
Man behöver ju absolut inte dansa runt midsommarstång och ha fest om man inte vill.

Han är kremerad i Torsåker så hans Aska finns där saknar honom så mycket att jag inte kan släppa honom än.Får se vad jag ska hitta på.

Jag förstår det. Är han begravd där också?
Om ni inte bor allt för långt därifrån kanske det kan kännas bra att åka dit och göra det lite extra fint, och kanske minnas fina stunder tillsammans med din pappa?

Det gör ont att sakna någon nära och man kommer aldrig att släppa dem helt. Men ju längre tid som går, desto lättare kommer de glada minnena du har med din pappa och det kommer inte kännas lika tungt. Men det tar ofta tid, och det är helt okej.

har ni nått bra förslag vad man kan hitta på till midsommar?Som ni vet de flesta här så har ju min pappa gått bort . Han dog på midsommaren så denna hög tid har alltid varit lite svårt för mig.I år så är det 5 års jubileum för honom då det har gått 5 år sedan han dog. Så vad ska man hitta på tycker ni alla förslag är välkommna.

Jag håller med @_Charlotte_ om att det är en bra idé att hitta på något med familjen, om du har bra kontakt med din familj. I annat fall, vänner eller andra nära dig, gärna som också haft någon form av relation till din pappa, kanske lättare då?

Min farmor gick bort under julen, så jag har haft ett speciellt förhållande till jular sedan dess. Men jag brukar ta ledigt och fira med familjen, och nu de senaste åren (hon gick bort 2005) har det inte känts lika tvångsmässigt att fira hela julen, även om jag fortfarande vill vara med på vårt traditionella firande på julaftonskvällen. Men att ha mina nära och kära med mig har varit viktigt för mig. Men alla är ju olika, så känn efter vad som känns bra för dig.

Kanske kan ni ha en tyst minut i familjen, eller utbringa en skål i hans minne.
För mig är det viktigt att tillbringa tid med min familj.

Mamma och pappa var skilda så men de pratade med vandra men de var mycket spänt mellan de.

När pappa dog så sa hon hans namn (sten som han hette) till alla som var i hennes närhet. Jag själv var i en mycket mörk period och då menar jag det vägrade att parat gå ut stängde in mig i mitt rum i 6 veckor så.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
757
Senast: Angel
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
326
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama