Har ni nån ide? behöver jag ha panik?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare goldfish
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 068
G

goldfish

Nu har världens onödigaste grej hänt. Min häst släpptes ut i morse och fick ha på sig grimskaftet kvar på! :crazy:
Min kompis kom å skulle rida vid lunch och såg det, å tog såklart bort det.

Efter att ha börjat trava ett par steg kändes han inte fräsch, så hon gick hem.
Han är lite svullen på karpalleden i fram. Inte spec varm. Det är inte sårigt, men det syns i pälsen att han fastnat i grimskaftet.

Så, vad gör jag nu? BoT och promenader? kyla? värma?

Sv: Har ni nån ide? behöver jag ha panik?

Kyla vid akut skada har jag fått lära mig. I övrigt skulle jag avvakta och låta hästen vila några dagar, går det inte över eller om det blir sämre kan det vara läge att kolla upp den på klinik ifall nåt gått sönder. Lycka till!

Jaa de kan man verkligen undra!
Han som släppte ut tyckte att hästen var bråkig, å tappade honom utan att få tag på honom igen.
Hade jag vetat om det så hade jag ju kunnat åka dit å tage bort det själv, för ja fårstår ju att han inte vill jaga runt på min häst en hel förmiddag.

Hoppas han ringer om det skulle hända igen.

Ja jag sattsar på kyla och vila och hoppas på det bästa. Tack!

Liknande trådar

Hästvård Trots ett helt liv med häst både privat och yrke så har jag aldrig kommit i närkontakt med hovböld.. Nu skulle jag vilja veta hur...
Svar
12
· Visningar
5 081
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort... 2
Svar
24
· Visningar
3 814
Övr. Hund från att gå från 9 plus till minus 23 på ca 2 veckor har inte alls varit bra för vovven... då han redan är så tunnpälsad...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: Turali
·
Hästvård Novan har vilat i drygt fyra veckor och borde vara hysteriskt mycket på tårna nu men hon är bara loj. Det hela började i slutet på...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31