Har ni några bra Övningar till omskoling av varmblod o andra tips är välkommna =)

E

Ewe J

Hej har ni några övningar som är "spesielt" bra för att skola om ett varmblod på 4år.. Hon är inriden o riden i både skrit o trav o även galopperad på 1 gång fast de blev släng trav in i galoppen.

Sv: Har ni några bra Övningar till omskoling av varmblod o andra tips är välkommna =)

Finns redan flera trådar, men...

Det viktiga med en sån ung häst och speciellt en travare är att jobba mycket från marken, speciellt galoppen.

Hästen ska även få vila och återhämta sig och smälta allt den lär sig, annars blir det för mycket och den klarar inte av att ta det.

Är man okunnig så ta hjälp av någon som kan, och exprimentera inte på egen hand om du inte verkligen vet vad som kan hända eller vad du kan orsaka.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka