Har ni medryttare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

CarolinaH

Hej. Jag har lite frågor om medryttare. Jag ( om många andra som jag känner) har letat i medryttarhäst i över ett år. Trots det så är jag ganska hästkunnig.
Så jag undrar hur många av er som har medryttare eller är medryttare?
Vad kräver ni av eran medryttare? (Ålder, kostnad, osv)
Tycker ni att man kan gå och fråga i stallen i närheten?

Sv: Har ni medryttare?

min pålle har en medryttare, men hon rider bara ibland så hon hör av sig när hon vill komma ut. hon var medryttare på honom redan innan min faster köpte honom, så hon följde med. ;) vi känner henne väl sen tidigare också. hon rider bara ut i skogen, men har övertalat henne att rida lektion för mig nån gång också. ;) hon betalar ingenting!

jag har själv varit medryttare på min fasters hästar, och har nu hennes kallblodstravare som min egen (hon äger honom men jag rider o betalar alla hans kostnader). så jag har haft tur att jag känner någon som har hästar.

lägg ut annons på internet, besök olika stall o ev sätt upp lappar om att du söker medryttarhäst.

lycka till!

Senast ändrad:
Sv: Har ni medryttare?

Rider du på ridskola eller hos någon kompis, kan du be din ridlärare eller kompis, att hålla ögon o öron öppna. Använd även ridläraren som referens om du får, så att hästägaren om denne vill kan kontakta din ridlärare eller kompis och höra att du faktiskt är så kunnig att du kan ansvara för en häst.

Det är med såna här referenser jag har fått nya sköt- och medryttarhästr...

• Ridlärare
  • Hovslagare och veterinärer hos tidigare sköt- och medryttarhästar
  • Djurskyddsinspektör, som bonus för att jag gjort två specialarbeten om hästar, hästägande och djurskydd och haft mkt kontakt med denne
  • samt flera kompisar som varit och är hästägare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama