Har ni koll på era katters tänder?

Sv: Har ni koll på era katters tänder?

Kollar varje vecka iaf. På tandömsande kattungar försöker jag komma ihåg att kolla dagligen.

Jag brukar faktiskt kolla tänderna varje dag, bara lyfta på tandköttet och kika lite. Det blir med all säkerhet inte exakt varenda dag men jag brukar försöka baka in det i den dagliga "checken" under någon gosstund.

Min gamla Måssekatt är 14.5 år. Nu i våras fick han några av framtänderna utslagna i ett vilt slagsmål. Efter det håller jag noga koll, men han äter bra och är i fint hull!

Ca en gång varannan vecka, kollar bara om inget ser skumt ut och om de är lika vita som vanligt. :D

Jag kollar varje dag. På kvällarna när vi ligger och myser i soffan kollar jag klor och tänder på alla djuren (eller ja... alla utom kattan då, henne får man passa på å kolla när hon gäspar eller liknande;)).

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
173
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
403
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka