Sv: Har ni ändrat upfattning?
Det här blir ett allmänt svar till många frågor.
Görel skrev:
Varför får jag inte ha fler än 100 lagrade pm?
PM tar plats på servern och kostar pengar för Gunnar och slöar ner forumet. Däremot finns det utmärkta möjligheter att spara ner äldre PM på sin egen dator via det nya forumet! Markera de PM du vill spara ner och välj lämpligt nerladdningssätt i rullisten.
Görel skrev:
Varför förutsätts det att jag vill spara en kopia av det jag skrivit?
Är det verkligen så jobbigt? På forumet som det var förut blev jag själv tvungen att kryssa i "spara" varje gång jag skickade ett meddelande. Nu är det bara omvänt.
Görel skrev:
Varför förutsätts det att man vill ha ett läskvitto?
Det går ju alltid att välja bort, men jag kan hålla med om att popuprutan kanske inte är det mest idealiska sättet att göra det. Särskilt inte som svarsalternativen är "ok" och "avbryt". Avbryta vadå?
Görel skrev:
Varför får man inte skriva färre än tio tecken?
Meningen att är inläggen ska ha ett innehåll, sen verkar folk tycka att det är lättare att fylla ut det innehållet med "(tio tecken)" än att skriva "Jag håller med" eller liknande. Det sistnämnda kanske tar för lång tid? :smirk: Jag vet att Gunnar gärna vill stimulera sina forumanvändare att tänka lite innan de skickar iväg ett inlägg, tyvärr verkar folk inte fattat det.
Görel skrev:
Varför får man inte posta inlägg tätare än med 30 sekunders mellanrum?
På det här sättet minskar risken att inlägg blir dubbelpostade, plus att risken för spamming på forumet minskar.
Görel skrev:
Varför måste man göra två klick för att ta sig till ett forum istället för ett som tidigare?
Använd hoppa-rullisten längst ner på varje sida så slipper du ju iaf vänta på att en ny sida ska laddas för att kunna välja forum.
Snuffsan skrev:
Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg någon svarat på.
Jag håller med om att det är lite knepigt. Men du vet väl att man kan klicka på trådrubriken till vänster om namnet på vem man svarar till, för att kunna få upp vilket inlägg det är?
Angående blinkande PM-brevet har ju Mynta2 gett ett väldigt bra svar på detta högre upp i tråden, citat: "Gå in på kontrollpanelen, klicka på redigera alternativ, sedan finns kryssrutor under Privatmeddelanden där du kan välja olika alternativ...bla kan du välja så att varje gång du får ett meddelande så hoppar ett pop-up fönster upp..."
/Erica