har nån av er tjejer samma problem?

NightRain

Trådstartare
de är så att jag har ett problem.. ett BH problem..

de är så att jag för de första har svårt att hitta i rätt storlek då jag behöver lite större storlek..

men nä rjag väl hittat en som sitter okej.. inte i rätt storlek men som ändå är okej.. då när jag använt den ett par månader.. så går bygeln i bh:n av :banghead: å den sticker då ut genom tyget å sticker mig så huden går sönder :crazy:

efter ett tag gå¨r de ju bygga ihop en av två men de håller ju itne jätte länge heller.. blir dyrt å svårt att hitta nya hela tiden:cry:

är de nån som har samma problem?

finns de bhar som är "tåligare" eller kan jag göra nåt för att förebygga att de händer? eller är de bara att "gilla läget"?

b lir ju galen på detta!!
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Använd rätt storlek och ett bra märke. Låter krasst när man har en ovanlig storlek, men ett par välsittande BH-ar får man se som en investering :)
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Har faktiskt inte haft ditt problem med att Dee gått av, Även fast jag sover med mina. Dock så sticks tyget sönder av ändarna, fast det tar minst ett år...

Trådkapar lite, mitt problem är att kulorna sitter för brett! Halva kupan är i armhålan, bandet kommer upp ur armhålan och skaver. Trots att omkretsen bara är 70cm. Större storlekar får kulorna att nästan sätta sig på ryggen :Eek:
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

grejen är att är de rätt storlek som jag köpt på Ch**ge tex så sticker änden på skenan mig i armen så jag får stora blåmärken så de funkar inte:/ å utan skena kan jag inte använda..har testat i omgånar å dom hjälper en ju med storlekar osv så har inte heller lust att lägga 500 kr på att få blåmärken så de är litet dilemma detta:/

sen så har vi inga sånna butiker där jag bor som kan hjälpa en får åka minst 7 mil för att hitta en sån butik som provar ut å mäter åt en.. sist hittade jag en som satt jättebra när jag provade å var superskön.. men så satte j ag mig ner å då "sticker" bygeln ut å de är då som de trycker på armen..
 
Senast ändrad:
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

mina hinner inte sticka ut i änden nu.. förr hade jag de problemet men de var lätt åtgärdat med att sy där de gått sönder.. värre nu när den går av mitt under..

ja jag vet inte om de är mitt problem åxå kanske att de är för brett så jag sticker ut å skaver mig på armen gör jätte ont iaf.. ja jag vet inte.. jobbigt är båda delarna:S
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Jag har en från Calvin Clein som är utan bygel men ändå formad som om det vore en bygel, den är superskön och snygg också.
Om bågen sticker ut på din aR´rm så gisasr jag att du har för stor omkrets på bhn, den ska sitta på framsidan av kroppen, inte sidan. Någon gång när du besöker en större stad så får du prova att gå in i en bra butik och förklara ditt problem så kan du nog få hjälp.
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

som sagt har varit på Ch**ge å dom har tagit in omkretsen mot vad jag själv hade tagit till innan men de blir så ändå.. kanju inte ha så liten heller att jag inte kan andas:/ som sagt har provat nästan hela deras butik en gång..å sist nu sa jag att de hade varit ett problem å då skulle hon fixa de,, men de hjälpte tydligen inte.. de är ju tyvärr så när man behöver större:S

vet inte om de är lönt att beställa från nån sida från nätet med större storlekar å ta hem å prova några?
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Min erfarenhet av utprovningen på Change är inte bra.. Vet folk som jobbat där och nån "utbildning i inpassning" har de inte fått. Bara en tabell att följa..
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Tvättar du i maskin? I så fall håller de inte länge.

De som är i rätt storlek har jag inga problem med, men så snart det blir fel storlek och passform slits de betydligt snabbare.

Kan rekommendera Stay in Place´s snygga med båge, finns i stora storlekar, sitter bra, bra axelband och bågarna har efter tre år inte ens en tendens att titta ut.
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Det finns ju "omkretsförlängare", du kanske ska prova att ta en bh med för liten omkrets och förlänga den med sådana? Jag vet inte om det skulle funka för dig, med det är en idé iaf?

/Lady_S
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Jag håller med. Måttabellerna är mest riktlinjer, men de funkar för väldigt få människor eftersom våra kroppar är olika. Om jag skulle gå efter tabell så skulle jag ha 90B vilket är helt åt helvete. Efter många utprovningar har jag nu 80C - eller 75C eller 75D beroende på modell hos MissMary eftersom deras storlekar är lite mer generösa.

Så TS - om du har 70 i omkrets kan du testa MissMary, de är väldigt sköna och välsydda, snabb och framförallt KUNNIG kundsupport, lätt att returnera och byta och de har koll på hur en BH ska sitta. Använd inte Change mer, byt märke!
Beställ flera olika storlekar från olika märken, prova och skicka tillbaka. Du kan ju ta på faktura om du inte vill ligga ute med massa pengar på att beställa hem olika storlekar. Men det är så värt det, för det är guld när man äntligen hittar rätt!

Jag handlar av ett brittiskt märke ibland dit man kan mejla bilder på sig själv till kundsupporten och så hjälper de en. Fler svenska underklädesföretag som säljer på postorder borde fixa detta tycker jag :)

Freya är också väldigt bra, speciellt om man har liten omkrets och stor kupa. Speciellt 65 i omkrets är knepigt att hitta.
 
Senast ändrad:
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

nångång har jag tvättat i maskin.. men blir bågen mindre tålig då alltså? :O då ska jag aldrig mer göra de i såfall..

finns de på nätet?
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

ja vad smart.. de kanske man skulle testa...:P för jag har trott att de är för att kupan blir för stor som bågen gör mig illa men kanske är så att de sitter för långt isär helt enkelt.. tack=) de är ju värt att prova..
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

tack . nu har jag mer än 70 men:P ska kolla runt lite tack för tipset=)
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Jag har tvättat mina i maskin i åratal, de har aldrig gått sönder.

Jo förresten: på den tiden jag köpte behå på typ Lindex så stack änden på bygeln ut på ett par stycken som jag använt länge. Men sedan jag började köpa i riktig tantaffär håller de, de är inte ens dyra, oftast mellan 400 och 500 kr.
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Vi tre i familjen som använder bh tvättar dem alltid i maskin. I 40 grader, i tvättpåse, aldrig sköljmedel. De brukar hålla länge, är inköpta på Change för omkring 500 kronor. Change har bra bh´ar för större byst. Personalen är i regel mycket hjälpsamma och duktiga på att hitta rätt storlek.
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

Jag har tvättat mina i maskin i åratal, de har aldrig gått sönder.

Jo förresten: på den tiden jag köpte behå på typ Lindex så stack änden på bygeln ut på ett par stycken som jag använt länge. Men sedan jag började köpa i riktig tantaffär håller de, de är inte ens dyra, oftast mellan 400 och 500 kr.

Jag kör med mina i maskinen, de går inte sönder. Använder i princip bara Calvin Klein.
 
Sv: har nån av er tjejer samma problem?

jo visst har dom säker bra bhar.. men tydligen inte till just mig.. då jag varit inne flera gånger å testat MASSOR med bhar där..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp