Hej. Jag kommer kanske att få chansen att bli medryttare på en häst. Tycker att det skulle vara jättekul då jag har ridit på ridskola i några år, men tycker att det skulle vara roligt att utvecklas mer och få vara friare än att bara rida efter varandra på ridskolan! Har ingen tidigare erfarenhet av medryttare eller egen häst, utan har bara ridit på ridskola och sedan har jag även ridit privat häst typ 5 gånger. Jag har dock några frågor som kan vara bra att veta om jag skulle prov rida denna hästen. Skulle bli jätteglad om ni tog er tid och svarade
Hur långt brukar ni ha ett ridpass och hur brukar ni lägga upp det med att skritta fram och så? Alltså ungefär hur länge?
Vad är den största skillnaden mellan att rida privathäst och ridskolehäst?
Hur gör ni när ni rider uteritt, på vilka underlag/ vägar brukar ni trava samt galoppera?
Vet dessa frågor på ett ungefär, men vill känna mig säker om jag ska bli medryttare
Är som sagt van med att en ridlärare säger åt mig hur och när jag gör övningar mm, så det skulle vara kul och få läsa hur ni lägger upp era träningspass.
Hur långt brukar ni ha ett ridpass och hur brukar ni lägga upp det med att skritta fram och så? Alltså ungefär hur länge?
Vad är den största skillnaden mellan att rida privathäst och ridskolehäst?
Hur gör ni när ni rider uteritt, på vilka underlag/ vägar brukar ni trava samt galoppera?
Vet dessa frågor på ett ungefär, men vill känna mig säker om jag ska bli medryttare
Är som sagt van med att en ridlärare säger åt mig hur och när jag gör övningar mm, så det skulle vara kul och få läsa hur ni lägger upp era träningspass.