Har någon erfarenhet av Steel Joint?

S

Stopek

Har du på din häst kunnat märka några resultat i form av bättre hovar och/eller leder?
Hälsning Maja
 
Jag har ingen erfarenhet av SteelJoint, men jag vet att JAG aldrig skulle ge mina hästar det.

jag vet inte var tillverkarna av steeljoint bor egentligen, men de skriver i 'reklamen' att kalciumbrist är vanligt förekommande pga låga nivåer av kalcium i svenskt hö.

Så steeljoint är fruktansvärt mycket kalcium i. Och iaf i mellanSverige är det ofta så att höet innehåller MYCKET kalcium (och för lite fosfor) och kalkbrist är det SISTA bekymret man har. och att då addera massor med mer kalcium via ett mineralfoder känns helt vansinnigt.

Så, det är värt att tänka på det innan man tutar i hästen det bara för att
 
Har haft steel-joint till min förra foderhäst. Han hade haft den hela tiden inna, så när mina mineraler tog slut köpte jag steel-joint. Efter nån månad sa hovslagaren att hästens hovar hade växt jätte mycket... Vi snackade lite och kom fram till att det kanske va steel-jointen som han hade börjat käka igen... Vet dock inte om det var det. Men, jag måste säga att jag inte tänker fortsätta fodra med det... Det verkar onödigt med det foderstatet min nya pålle har...
 
har hand om ett fblsto nu i ngra veckor när ägaren är i grekland. hon äter steeljoint, o enl. ägaren fungerar det positivt
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
379
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 853
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej, Har fått konstaterat allergier hos hästen mot saker i stallmiljön men även utomhusallergener efter ett klinikbesök. Ni med...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp