Har någon en Kromfohrländer?

B

BonRaiz

Jag vet att det inte finns många "Kromi" i detta land, ca38 vill jag minnas, om det inte födds fler på de 3 år vi haft vår.
Skriv gärna och berätta om hur er "Kromi" är el om ni känner någon som har en..

Sv: Har någon en Kromfohrländer?

Min farbror med familj har en Krom....dom bor i Strängnäs och hunden är ca 7 månader tror jag.

va kul..det har kommit till fler Kromisar i landet..du vet inte vilken uppfödare dom köpte av...va det en hanne?
Hoppas jag:d
För tyvärr är de flesta honor o de få hannar som finns är besläktade m samma hanne...:(

Uppfödaren bor utanför Strängnäs, Fogdö tror jag. Har tyvärr inget namn. Det är en tik dom har, fick tydligen inte köpa en hane när det var deras första hund. Vad jag fattade så hade uppfödaren ganska många valpar på gång.

Tesse skrev:
Uppfödaren bor utanför Strängnäs, Fogdö tror jag. Har tyvärr inget namn. Det är en tik dom har, fick tydligen inte köpa en hane när det var deras första hund. Vad jag fattade så hade uppfödaren ganska många valpar på gång.
Hmm..tack, då vet jag nog vem det är..
Förstår att man inte skall köpa en Kromihanne som 1a hund...jag skulle inte rek rasen som 1a hund alls, om jag skall va ärlig...den hunden är verkligen egen och måste ha en bestämd "hand"..
Är det inga fler som har/vet nån?

Även om det är deras första hund så går det jätte bra, visst är hon väldigt bestämd och livlig deras tik men så speciell tycker inte jag rasen är så att man inte ska ha en som första hund. Men sen beror det ju på ägaren också. Vi har en Kinesisk nakenhund soom är 4 månader och där kan jag säga att man INTE ska skaffa en sån som första hund (har haft 2 golden hanar innan) speciellare hund får man leta efter :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 728
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar