Har min katt ont eller är hon bara som hon är?

J

JenniferBatten

Min katt har alltid varit lite extra kännslig och blivit lite lätt irriterad när man han klappat henne på bakre delen av ryggen och därför har vi helt enkelt undvikit att ta/klappa henne där.

Tycker att hon har blivit lite värre nu sedan jag tog över henne(pappas katt ifrån början som jag tog med när jag flyttade hemifrån) eller så är det bara för att jag umgås med henne dagligen.

Hon reagrear så helt enkelt att hon snabbt som attan hugger efter den klappande handen och hon man klappar en gång till så sitter hon snart fast i hela armen och morrar, eller ja, sådär som katter låter när dom inte tycker om det man gör.

Tror ni att hon har ont?(har het ärligt aldrig tänkt på det så förut utan alltid tänkt att det är sån hon är) Eller är det bara obehagligt? Kanske svårt att spekulera i när man inte har träffat katten men är det någon som har erfarenhet?

I övrligt är hon en liten bitch och gör för det mesta som hon vill, just nu river hon ned den nya tapeten i hörnen:devil: och springer gång på gång tillbaka dit när man har schasat iväg henne.. Även nya soffan är förstörd då den numera används som en gigantisk klösbräda även fast diverse klösverktyg är inhandlade sedan länge..

tack!/JB

Sv: Har min katt ont eller är hon bara som hon är?

Det är ju jättesvårt att veta om hon bara har mycket intregritet eller faktiskt har ont i ryggen. Vi hade iaf en katt på katthemmet som blev mer och mer ilsk vid klapp över ryggen långt bak, han var okastrerad (ej kunnat kastreras pga kattsnuva) så i början trodde vi att han bara var rädd om "det heliga där bakåt".
Men när han blev mer ilsk fick veterinären undersöka honom och det visade sig att han hade diskbråck, så jag förstår att han blev arg :(

Du kan ju alltid ta katten till veterinären för en hälsoundersökning så är du på den säkra sidan.

Lycka till!

Min gamla katt är/var också sån. Nu har jag inte träffat honom på två månader så jag vet inte riktigt hur han är nu.
Jag trodde iallafall att det var något i höfterna eller bäckenet som krånglade (eftersom han haltade lite också), så jag röntgade honom. Röntgenbilderna visade att han var jättefin skelettmässigt. Inte minsta lilla början till artros ens, trots att han är 16 år.
Vet. satte honom på Metacam-droppar tills vidare. Nu får han inte längre någon Metacam men verkar må bra.

Vet inte vad det kan ha varit just då, men troligen en sträckning i lårmuskeln eller liknande.

Jag skulle nog ändå rekomendera dig att ta katten till veterinären eftersom det finns så himla mycket där bak som kan göra ont.
Diskbråck som veronican nämnde, höftproblem, muskelproblem, andra ryggproblem.

svarar båda.

Hon är ganska egen som hon är så tror att det likagärna kan vara sån hon är..eftersom hon har varit så sedan vi hittade henne i stallet några veckor gammal. Hon är annars mycket busig och hoppar, springer och far som aldrig förr. Har svårt att se att hon skulle ha ont om hon beter sig så!?

En undersökning kanske är på sin plats, stackars den veterinären säger jag bara:angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 703
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka