Har min hund varit deprimerad?

mausan

Trådstartare
Hej! Jag har en okastrerad hane på 5 år som jag älskar mer än något annat. Sedan han var ett har han haft en liten ovana, han gnagar små, små fina pressveck på mjuka tyger, t.ex på lakan eller på svansen av hans gosedjur.

Detta har inte stört någon i familjen så vi låter honom göra det, men nu när jag håller på att ta grönt kort (ridning) och fick lära mig om varför hästar luftsnappar, krubbiter osv så blev jag sjukt orolig. Hästar som krubbiter har varit deprimerade och funnit sin egna lösning på problemet, kan det vara så med min älskade hund?!

Super tacksam för svar eller synpunkter!

Sv: Har min hund varit deprimerad?

En av mina hundar gnager sönder alla utstickande delar på leksaker, så jag tror inte det har med depression att göra. Snarare en ful ovana. Det är mysigt att tugga på mjuka delar som sticker ut på tex gosedjur.

Gnager pressveck :p låter jättegulligt och ev smidigt ;)
Jag är ingen hundpsykolog men i mina öron låter det som "kärleksnagg" så gör min hund också på favoritmattan/nallen/täcket eller på mig :eek: nån sa till mig att dom gör det om de är på myshumör och de vill helt enkelt putsa en och sen själva bli putsade! Vet ej om detta stämmer men om jag lixom "naggar" tillbaka försiktigt på min hund när hon gjort så på mig så grymtar hon av välbehag :love:

Båda mina hundar gnager också på katten som spinner högljutt och putsar tillbaka:love: När man tittar på dem så ser de nästan ut som att de skäms, påminner om blicken barn kan ge -Meeen mamma dåååå.. Titta inte!!:o

/LL

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 068
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 776
Senast: vallhund
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 570
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar