Har min häst stukat sig?

Q

Quick Step

Jag har en ettåring som för två dagar sedan inte kunde stödja på sitt ena ben. Han var varken svullen eller allmänt dålig utan haltade lite lätt bara in i boxen, lindade honom och fick i honom lite Finadyne. Han är väl idag, två dagar senare inte jättehalt men han haltar fortfarande. Han är som sagt inte varken svullen eller varm i benet men han vill inte riktigt gå som vanligt helt enkelt. Är det en stukning och hur lång tid kan det ömma? :crazy:

Sv: Har min häst stukat sig?

Det kan vara en stukning, hovböld, spricka, hovbensbrott..ja vad som helst.

Eftersom du nu har stoppat i hästen Finadyn så tar jag för givet att veterinären varit ut och tittat.
Sånt är ju viktigt då man inte ger smärtstillande utan att veta vad felet är.
Annars kan en skada förvärras åtskilligt.

VAd tycker då din veterinär att du skall göra?

AM

Sv: Har min häst stukat sig?

Men frågan kvarstår.

Har hästen fått Finadyn utan att man vet vad som är fel???

AM

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 744
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka