Har man "rätt" att skaffa barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har man "rätt" att skaffa barn...

När det gäller just den sjukdomen som hon hade, så tycker jag att det är hennes val - det är ju hon som drabbas genom att bli blind! Jag tycker inte att en eventuell blindhet i samband med en eventuell framtida graviditet hos en (eventuell!) dotter är skäl nog att avstå från att skaffa barn.

Hade det gällt mig själv hade jag aldrig i livet skaffat fler barn om jag riskerade att bli blind - men det är enbart av egoistiska skäl....
 
Sv: Har man "rätt" att skaffa barn...

OK, då måste jag ju fråga (inte bara dig, Jadzia, utan er andra också): Min mamma dog vid 60 års ålder av en kronisk form av leukemi, hon hade då varit sjuk i 6 år, fram tills dess helt frisk. Man är inte helt säker på exakt vad som är orsaken till den sjukdomen, men det finns en viss ärftlighet. Skulle jag pga detta ha avstått helt från att skaffa barn (det går inte att kolla om jag på något sätt ärvt mammas risk att få denna sjukdom)? Skulle min bror också helt avstått från att skaffa barn?

Min man har en relativt allvarlig reumatisk sjukdom i släkten, båda hans bröder (som f.ö. har barn!) är drabbade, men själv har han inte sjukdomen. Han kan vara anlagsbärare, men vet inte om han är det. Skulle detta också vara ett skäl till att vi borde låtit bli att skaffa barn?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
Övr. Barn spinner av på en annan tråd, vill inte dra den här diskutionen där, den har redan spårat ur.... så vem ska få skaffa barn? ska det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp