Har köpt en Timmy

rubytoo

Trådstartare
Ja just det :D Idag inhandlades en Teutonia Timmy, svart.

Men jag vet just inte om jag gjorde en bra affär eller inte. Någon som har erfarenhet av just denna vagn?

Han skall ju eg inte sitta framåtvänd (han är 10 månader) ännu så jag har ju kvar de andra vagnarna Brio kombi och Brio Sing, den sista är ju väldigt smidig när vi är i stan men inte här ute på landet. Dock är Brio kombi lite tyngre vagn och jag ville ha en som både är lättare att lyfta i och ur bil/hästlastbilen liksom den även skall kunna köras i terräng.

Har jag gjort rätt val?

Sv: Har köpt en Timmy

Hehe jag köpte en likadan i förrgår! Ska ha som stallvagn så har inte så mkt krav. Har också en Sing annars :D

Har provat den en gång och den funkade bra, lite ovant bara då jag är van vid svängbara hjul i fram. Det jag läst om Timmyn är iaf positiva saker!

Vi har en Timmy och är ypperligt nöjda! Vi bytte till den ganska så billiga och begagnade (men dock i gott skick) Timmyn från den nyköpta Singen(som köptes ny i affär 9 månader tidigare när L var ny ) och tyckte vi hade bytt upp oss ordentligt. Smidig att fälla i hop, tar ännu mindre plats i bilen än Singen, bättre att köra, bättre sittkomfort. Bra med fullt liggläge dessutom. Sen är ju nackdelen barnet sitter vänt i från en, o om barnet åker väldigt mycket vagn kanske det är dumt, eller om man märker att barnet inte trivs med det förstås, men vi använder inte vagnen mer än kanske en timme varannan dag eller så, utan bär mycket i bärsele på ryggen (ingen ögonkpontakt där heller förvisso, men definitivt Ls favvoställe), så för oss kändes det OK med Timmyn redan när han var 9 mån.

Jag tror du kommer att bli nöjd!

jag har bara bra erfarenheter av våran Timmy. Liten och smidig men ändå rymlig för barnet.
Vi använder våran dagligen.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 059
Senast: Bollen
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar