Sv: har jag funderat på fel ras?
Haha! Jaså du, ja pm kommer
Men du har rätt, det är en väldigt käck och pigg hund
Haha! Jaså du, ja pm kommer
Men du har rätt, det är en väldigt käck och pigg hund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag minns så väl när vi hade skaffat Harley (westien) och glatt ringde uppfödaren en tid efter för att berätta hur han hade det. Han var utomhus heeela dagen i stallet och "jobbade" utöver dom promenaderna han fick och levde helt enkelt livet..Det var ju vad vi skulle trott ingen positiv respons vi fick. Finns det något jag är trött på är det uppfödare som glömde bort att det är HUNDAR dom föderupp, men istället i allra största mån försökt gå över till gossedjursavel!
Det där kan man inte annat är skaka på huvudet åt. Jag har då aldrig uppfattat westien som en ras som inte vill röra på sig (så länge det är åt de håll de själva vill ), snarare tvärt om. Vår Maya har varit med min far och satt upp orienteringskontroller, dvs varit ute i timtals och klaffsat runt i all möjlig terräng och jäklar vilken envishet de kan uppvisa de där små ("Neeeej! Jag ska inte ha hjälp att ta mig runt. Kan SJÄLV!"). När (inte om ) jag skaffar westie igen så kommer jag absolut inte skilja på den och min(a ) dalmatiner.
Förlåt ts, off topic
Men så umgås du med människor som aktivt tränar sina hundar också. Du har ett helt annat perspektiv. Du umgås med människor med ett verkligt intresse för sina hundar.Ingen jag känner har hundgårdarna som ersättning för träning och rastning utan det är som komplement och ganska ovärderligt när man har hundar som inte går ihop.