fantastisk
Trådstartare
Min ponny har under ett par dagar fått en rejäl fång nacke , hård och man ser att hon har ont, alt tycker det spänner och stramar, har självklart begränsat maten ännu mer. Jag plockade oxå av henne skorna(runtomskodd) idag hon hade förstärkt puls och var gallig och lite varm på kotorna,såg att hon hade väldigt höga trakter och väldigt långa tår och stog och vägde på fram så jag korta ner tån lite och hon blev lite bättre direkt,men min hovsl kan inte komma på en vecka! jag kollade runt bland vänner och så jag fick rådet att ringa en vän till en vän, som är en barfota verkare, jag förklarade situationen och vad jag har gjort och också sett en viss förbättring, men vill ha en åsikt från någon som kan, dum som jag e litade jag på henne och hon gjorde en vildhäst verkning, men ponnyn har platta hovar så nu går hon på sulan och är riktigt halt! Hon verkade bort hovväggen vid tån så tveksamt att kunna få på en sko! Hon anser att så ska fång hästar verkas! Men jag är inte helt säker på att hon har fång! Vad ska jag göra?