Har jag fattat rätt?

caradan

Trådstartare
Jag tor att jag har fattat nu hur man räknar men jag skulle vilja få det bekräftat så om någon vill/orkar kontrollera om jag gjort rätt?

Krafft groov: 2kg
Betfor: 0,3 kg
Lusern: 1 kg
Soja: 0,3 kg
Hö: 10 kg (30 protein, 7,5 MJ /kg)

Jag fårf detta till Mj: 109.03 samt protein: 710.80 vilket ger en kvot på: 6.519. (använt mig av Ninas info om de olika fodrerna)

Stämmer detta?

TYvärr så har jag inte det, jag tog aldrig den delen men jag får skicka in igen och se men tyvärr så har jag inte ekonomi att göra det förrens efter jul tror jag!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 500
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 611
Foder & Strö Mitt sto har föl som nu är 1 månad. Stoet är lättfödd och i väl gott hull just nu, men givivningen går snart in i det skede där det...
2
Svar
34
· Visningar
5 923
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar