har jag fått en bäld vid r*ven? eller hemorojjder?

S

scrubs123

väljer att vara anonym i detta fruktansvärt pinsamma ämne.
Eller, det kan bli pinsamt om jag måste gå till läkaren och sära på skinkorna och visa r*vhålet..

när jag var på dass häromdagen och gjorde nr2 så ömmade det lite när jag torkade mig, men eftersom jag har varit lite dålig i mgaen ett par dagar då så är det inget ovanligt att det är så.
men när jag torkade mig kändes det konstigt, så jag tvättade händerna , torkade mig noga och kände efter, det kändes som en mjuk knöl, som ett hudveck typ, vid analöppningen. tänkte att det berodde på att det väl var lite irriterat efter maginfluensan.
sen igår var det fortfarande kvar. det ömmar inte särskilt när jag torkar mig, det gör inte ont att göra nr2 men vecket var kvar.
Fram åkte spegeln. Det är två veck, ett större och ett lite mindre. Det gör inte ont när jag nyper i dem. den största var ca en och en halv cm läng.

tror ni det kan vara hemorrojder jag har fått? har hört att men kan bli mer känslig för det under graviditeten. jag ska till barnmorskan på onsdag, ska höra med henne då.

Sv: har jag fått en bäld vid r*ven? eller hemorojjder?

Finns ju massor av receptfria salvor på apoteket. Kolla apotekets hemsida.

jo men hur vet jag vilken salva jag ska ta när jag inte vet vad det är jag har? vet du någon bra universalsalva?

Visa barnmorskan :)

Men är det inte sår skulle jag lätt våga prova valfri hemorrojd-salva tills dess :)

när jag gogglar på hemorojjden är det inget sånt här som kommer upp.. men ja, har det inte blivit bättre får hon väl gå ner och titta :D Hon har ju ändå redan varit där nere så det känns ju lite bättre.

Men min tur i livet och om jag hade gått till en läkare hade jag säkert kommit till en nyutexaminerad superhunk!

Låter som hemorojjder, TROTS att google inte säger att dom exakt ser ut så ;). Men det brukar börja sådär.

Sådär hade jag med. Gick nog igenom halva sortimentet på apoteket innan jag hittade något som funkade. Men jisses vad tid det tar innan dom försvinner. Se till att aldrig någonsin bli hård i magen, håll den i trim. Köp magmedel med så brukar det fixa sig med tiden. om det gör riktigt ont så köp xylocainsalva med, det bedövar rätt så bra.

vad händer om jag väntar tills på onsdag utan att göra nåt, är det risk att de ökar och gör jätteont tills dess?

Äsch, det händer nog inget speciellt. Men blir du hård i magen så kan den ju bli större och göra himskans ont. Se till att hålla rent, dvs tvätta med ljummet vatten och tvål efter toabesöken. Om inte kan det börja klia, inte så skönt. Hemorojjder brukar försvinna av sig själv, gör dom inte det och man har besvär kan man ju inhandla div saker på apoteket.

Förmodligen kommer du att få ha din hemorojd från och till i resten av ditt liv, den kommer att komma och gå, blöda ibland och göra jävligt ont i bland.
Är det inte speciellt ont så tvätta och smörj in med lite Idominsalva eller dylikt. Blir det ont så fråga på Apoteket efter bedövningssalva för hemorojder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka